Norges største resort tar i bruk vaktmester-app

En applikasjon gir gjestene på Quality Spa & Resort Norefjell direktelinje til vaktmesteren når noe må fikses.

Akkurat i det påsken startet, gikk Quality Spa & Resort Norefjell live med appen som skal gi bedre planlegging i driften.

– Vi ønsker å sikre god gjesteopplevelse og økt driftseffektivitet, sier administrerende direktør Anne Varden på Norefjell i en pressemelding.

Gründerne bak Viscenario håper en ny bygg-applikasjon skal gjøre smarttelefonen og lesebrettet til vaktmesternes nyttigste drifts- og vedlikeholdsverktøy.

Kort fortalt tilgjengeliggjør app-en alt byggeieren har av informasjon om bygget på vaktmesterens smarttelefon eller nettbrett. Byggets brukere kan selv melde fra om driftsfeil i app-en, enten det er en lyspære som er gått eller ventilasjonen som ikke fungerer som den skal.

Gjestene kan sende melding, eventuelt laste opp et bilde av problemet og sende det direkte til vaktmesteren. Når driftsfeilen er registrert, får vaktmesteren får beskjed om hva som er galt. Det er godt nytt for vaktmesterne på Norges største resort. Der kan det ta opp til 20 minutter å gå mellom ytterpunktene i den 40.000 kvadratmeter store bygningsmassen.

Viscenario brukes blant annet for å unngå unødige turer til og fra de ulike byggene.

– Endelig kan vi legge bort Excelark og papirlapper og holde gjestene oppdatert på status på innmeldte oppgaver, sier Anne Varden.

Målet med å ta i bruk verktøyet er å skape mer motiverte medarbeidere, bedre samling og koordinering av oppgaver og ikke minst økt profesjonalisering av drift og vedlikehold – særlig med hensyn til dialogen med gjestene.

– Ved å bruke funksjonaliteten i applikasjonen, skal vi holde kostnadene nede som følge av mer effektiv informasjonsflyt, tror Varden.