TrioVing blir ASSA ABLOY Opening Solutions Norway

- Dette oppfattes kanskje som et langt og omfattende navn. Men, det nye navnet inneholder to viktige elementer; merkevaren ASSA ABLOY og forretningsbeskrivelsen Opening Solutions. Dette forteller på en god måte hvem vi er og hva vi tilbyr markedet, sier administrerende direktør Pål Mathisen.

TrioVing har vært en del av ASSA ABLOY-gruppen i mer enn 20 år og har hatt ASSA ABLOY som en del av logonavnet i mer enn 10 år. 1. november skiftet selskapet navn til ASSA ABLOY Opening Solutions Norway.

Navneskiftet skjer ikke bare i Norge og ikke bare innenfor nøkler, låser og adgangssystemer. Denne endringen skal etter hvert finne sted i hele ASSA ABLOY-konsernet. For noen år siden endret VingCard navn til ASSA ABLOY Hospitality og Besam byttet til ASSA ABLOY Entrance Systems. 

- Her er det en rød tråd i det alle selskapene i familien skal ha familienavnet ASSA ABLOY etterfulgt av en forretningsbeskrivelse. Tidligere VingCard har sin primære forretningsfokus innenfor Hospitality-markedet, hoteller og Cruiseskip. ASSA ABLOY Opening Solutions jobber primært med løsninger for, og i forbindelse med, dører og døråpning, heter det i en pressemelding.

Samtidig med navneendringen styrkes den skandinaviske organisasjonen for  å øke selskapets kundefokus og innovasjonskraft.

Dette betyr blant annet at all skandinavisk sylinderproduksjon, fra november i år, samles i Eskilstuna i Sverige. I tillegg samles all skandinavisk lager og logistikkvirksomhet i løpet av våren 2019 hos en ekstern tredjepart i Gøteborg.

- Økt innovasjonstakt, raskere produktutvikling og en dedikert kundefokus er avgjørende for å kunne vokse i vårt marked. I tillegg har ASSA ABLOY levert vekst i alle år siden oppstarten i 1994 og vi ønsker å fortsette med det fremover. Vekst er grunnlaget for vår sunne økonomi og vi skal hele tiden være i førersetet for fokusområder som sikrer vekst. Kundefokus og innovasjon er to slike felter, sier Skandinaviasjef Marie Samuelsson.