- Vi har fått tre tilbud, og vi er fornøyd med det, sier prosjekteringsleder Tone Melhus Romstad i Statens vegvesen til Byggeindustrien.
PNC Norge ligger inne som nummer to, med Skanska på tredjeplass.
Her er de innkomne tilbudene eks. mva.:
- Skanska Norge: 338.638.086
- Sichuan Road & Bridge: 276.840.901,40
- PNC Norge AS: 317.860.384,62
Den nye fv. 17 vil krysse Beitstadsundet med ei 580 meter lang bru. Brua er ei stålkassebru med samvirkende betongdekke i seks spenn. Den skal fundamenteres med rammede stålrørpeler til faste masser eller berg. Brua har en bredde på 11 meter med økende bredde til 14,5 meter mot land på Strømnes-siden.
- Etter regjeringens Kina-besøk i vår har Kinas største entreprenør vært i flere møter med Vegvesenet og Nye veier
- Slik reagerer bransjen på kinesernes norske anleggsflørt
- Arnstad: - Kunne aldri drømt om å invitere kinesere inn i norsk veibygging
- Kinesiske storbanker ser mot norsk infrastruktur - signaliserte «investeringsgulv» på 100 millioner dollar
- Samferdselsministeren introduserte NTP i møte med kinesere – viser til høflighetsgrunner
- Nøkkelord
- Anlegg