Jørn Tøien, Niklas Modig og Bjørn Ungersness. Foto: Hups
Jørn Tøien, Niklas Modig og Bjørn Ungersness.

Hups kjøper Lean Communications

Henrik Kniberg og Niklas Modig tar nå selskapet Hups AB til Norge gjennom oppkjøpet av Lean Communications.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel.

Hups AB kjøper 100 prosent av Lean Communications AS. Selskapet ble etablert i 2009 av Bjørn Ungersness og Jørn Tøien.

– Vi ser at vår kunnskap og erfaring om effektivisering skaper betydelige resultater, særlig innen byggenæringen. Tidligere beregninger viser at effektiviseringspotensialet kun i offentlig sektor tilsvarer en besparelse på flere milliarder kroner. Ved å bli en del av Hups og deres banebrytende digitale plattform kan vi skalere opp vårt bidrag og realisere mer av dette enorme potensialet, sier Bjørn Ungersness, som vil lede Hups Norge, i en pressemelding.

– Denne plattformen er helt unik i verdenssammenheng, og benytter seg av både kunstig intelligens og en pedagogisk metodikk vi før bare kunne drømme om. Dette vil komme kundene våre til gode og skape et bedre eierskap i forbedringsarbeidet fremover. Vi forventer å ansette mellom åtte og ti personer det neste året innen agile og lean, sier Ungersness videre.

Styreleder i Hups Norge vil være Børge Astrup, CEO i Techstep, som også har vært styreleder i Hups AB siden oppstart.

– Målet til Hups er å bygge selvforbedrende organisasjoner. Ved å involvere alle ansatte, skape en kultur for kontinuerlig forbedring og bryte ned siloer, kan organisasjoner raskt endres til å bli mer effektive og oppnå bedre resultater. En unik opplæringsplattform lar kundene forbedre sine arbeidsmetoder på en enkel, bærekraftig og skalerbar måte ved å kombinere innovativ teknologi og kunnskapen til verdensledende eksperter, sier gründer Niklas Modig i meldingen.

– Vi har gjennom et tett samarbeid med Lean Communications de siste årene latt oss imponere av resultatene som er skapt på vegne av kundene. Vi ser at vi begge kan tilby enda bedre løsninger til dagens norske kunder i byggenæringen og i tillegg utvide til andre bransjer, ved å jobbe enda tettere. Sammen ser vi et stort potensial i det norske markedet for å hjelpe organisasjoner med å jobbe smartere og mer effektivt ved å fjerne unødvendig tid, ressurser og kostnader, legger Niklas Modig til.

Powered by Labrador CMS