Norgessjef Niklas Hamberg i Byggmax. Foto: Stefan Bladh / Byggmax
Norgessjef Niklas Hamberg i Byggmax. Foto: Stefan Bladh / Byggmax

God vekst for Byggmax i tredje kvartal – Opplever pågang  utover hva som er normalt

Byggmax øker omsetningen med ni prosent sammenlignet med tredje kvartal 2020. Økningen fra samme kvartal i 2019 er på nesten én tredjedel.

Det skriver Byggmax i en pressemelding tirsdag.

– Vi opplever stor pågang i varehusene og på nett utover hva som er normalt. Pandemien har endret vanene våre. Aldri før har nordmenn hatt så mange prosjekter på gang hjemme. Har du først fått smaken av hjemmefiksing så er det lett å sette i gang større prosjekter. Det er tydelig at hjemmefikserne er fornøyde med konseptet vårt. Der andre byggevarekjeder operer med skjulte proffrabatter og kostbare medlemskap, vi gir samme lave prisen til alle. Da vet vi at mange av kundene våre setter pris på prisgarantien vår, sier norgessjef Niklas Hamberg i Byggmax i pressemeldingen.

Det Sverige-baserte byggevarekonsernet oppnådde en omsetning på 2,4 milliarder svenske kroner i tredje kvartal. Driftsresultatet var på 406 millioner svenske kroner for kvartalet, hvilket gir en margin på solide 16,9 prosent. Det kommer frem av byggevarekonsernets kvartalsrapport.

Salg over nett har økt med over fire prosent over fjorårets økning på hele 40 prosent. Spesielt klikk og hent er populært, skriver Byggmax.

– Vi prøver hele tiden å utvikle varehusene slik at kundene finner varene enklere og at kjøpsopplevelsen blir mer smidig. Nettbestillingene øker jevnt nå, og selv om hjemlevering av byggevarer er populært, så vet vi at det er mange liker å få byggevarene i hånda med en gang. Da er klikk og hent veldig praktisk, og derfor fortsetter vi også å pusse opp en del eksisterende butikker, sier Hamberg, som legger til at han tror bølgen av hjemmefiksing har kommet for å bli.