12 syklet FredagsBirken for Mesterhus Sunnmøre.

FredagsBirken samler bedriftene

FredagsBirken blir en stadig mer populær teambuildingsarena for bedriftene i byggenæringen.

Salgssjef Odd Martin Velsvik i Mesterhus Sunmøre.

Mesterhus Sunnmøre (Tømrer Service) var blant bedriftene som stilte mannsterke til start under årets FredagsBirken. Salgssjef Odd Martin Velsvik kaller det for Borgen-effekten.

- Stein Borgen i Leca utfordret oss til å gjøre en innsats for å få bedriften i bedre form. Det synes vi var en glimrende ide. Vi er 12 stykk som sykler i år, men til neste år satser vi på å være enda flere, sier Velsvik.

Adm. dir. Ragnar Sandin i Byggeindustrien.

Han måtte selv kaste inn håndkledet på grunn av sykdom, men lover at han er med til neste år.

Stadig flere

Ragnar Sandin, administrerende direktør i Byggeindustrien/bygg.no sier det stadig er flere bedrifter som bruker FredagsBirken til teambuilding.

- Vi har aldri hatt med oss så mange på FredagsBirken som det vi har i år. Vi ser at bedriftene bruker dette arrangementet til å gjøre noe trivelig sammen med kolleger. På lørdag er det mer individuell idrett og kampen mot klokka som gjelder, sier Sandin.

Over 140 sykler

Rundt 130 sykler FredagsBirken for Birkebeinersponsorene Leca, Norcem og Byggeindustrien. I tillegg kommer 12 stykk som deltar i UltraBirken.

- For vår målgruppe, som er selskapene i byggenæringen, er FredagsBirken i ferd med å bli like populært som selve Birkebeinerrittet, sier Sandin.

Denne gjengen syklet for Maxbo


Foruten Mesterhus Sunnmøre er H.C. Thauglands Trælastforretning og Maxbo eksempler på selskaper som er godt representert under FredagsBirken.

FredagsBirken, som i år ble arrangert for sjuende gang, er i likhet med selve Birkebeinerrittet 92 kilometer langt og det følger nøyaktig samme trase mellom Rena og Lillehammer. UltraBirken er på 120 kilometer og har også start og mål på samme steder som FredagsBirken og Birkebeinerrittet.

Rundt 3500 sykler årets utgave av FredagsBirken.

Kunder og ansatte syklet for Cramo.