ESSVE med europeisk pris

Når ESSVE tidligere i år lanserte ESSBOX MINI lagde de en helintegrert kommunikasjonskampanje. Den har nå gått til topp i en europeisk PR-konkurranse og hvor ESSVE kjempet mot selskaper som Toyota, Jaguar og Samsung.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel

En fornøyd gjeng fra Nucleus, sammen med Silje Netskar fra ESSVE (nummer to fra venstre).

- Denne prisen er vi utrolig stolt av å ha vunnet siden vi med bruk av kreativitet og digitale kanaler oppnådde så sterke salgsmål, sier markedssjef Silje Netskar i ESSVE i en pressemelding.

ESSBOX MINI er oppfølgeren til ESSBOX – knallsuksessen som ble lansert i 2012. Det er til nå solgt godt over 120.000 ESSBOX-kofferter.

Bred kampanje

Undersøkelser viste at ni av ti håndverkere ønsket en mindre koffert i tillegg til originalen. Dette ble startskuddet for utviklingen av ESSBOX MINI – en mindre og lettere utgave med flere forbedrede funksjoner.

- Vi ga vårt dyktige kommunikasjonsbyrå Nucleus oppdraget med å lage en strategi, et konsept og å markedsføre nyvinningen. Vi gjennomførte en kommunikasjonskampanje med butikkutstillinger, annonsering på Facebook, Google, bransjenettsted i tillegg til retargeting-annonser. Nyheten om ESSBOX MINIs ankomst ble spredt direkte mot målgruppen, profesjonelle håndverkere.

Skapte engasjement

For å skape enda mer engasjement i målgruppen håndverkere – valgte ESSVE å invitere disse til en konkurranse på Facebook: Hvem er Årets rotekopp?

- Vi fikk drahjelp av den bok- og TV-aktuelle ryddedronningen Synnøve Skarbø som i en kort filmsnutt oppfordret våre følgere til å nominere potensielle rotekopper. 6 000 ble nominert til konkurransen. Etter en grundig gjennomgang av alle de nominerte, ble tre finalister plukket ut. Disse fikk hver sin ESSBOX MINI, i tillegg til besøk av Skarbø og et kamerateam. Seansene ble til filmer der finalistene oppfordret seerne til å stemme på dem. Publikum stemte frem Svein Lauritzen fra Rygge i Østfold som Årets rotekopp. Han fikk ryddekurs av Synnøve Skarbø, ESSBOX kofferter og 10 000 kroner i premie.

Powered by Labrador CMS