Entra.

Entra med ny digitalløsning for eiendomsdrift

Eiendomsselskapet Entra har sammen med teknologiselskapet Docstream utviklet en digital plattform rettet mot drift og vedlikehold av eiendomsporteføljen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over tre år gammel.

Det skriver Entra i en pressemelding mandag.

Løsningen har fått navnet EntraSafety og har vært i en testfase siden mai 2019. EntraSafety ivaretar, ifølge pressemeldingen, sikkerhet, personvern og HMS-krav ved arbeid, vedlikehold, besøk og ferdsel i og rundt Entras eiendommer og byggeprosjekter.

– Entra har en HMS-visjon om at det skal være trygt å arbeide, besøke og ferdes i og rundt eiendommer og byggeprosjekter, enten man er håndverker, ansatt på bygget eller besøkende. Med EntraSafety viser vi at vi tar denne visjonen på alvor, sier eiendomsdirektør i Entra, Kjetil Hoff.

EntraSafety er, ifølge pressemeldingen, utviklet for å sikre at Entra ivaretar GDPR-kravene og for å digitalisere måten leverandører og håndverkere registrerer seg.

I driften av Entras bygg har selskapet i lang tid hatt rutiner hvor håndverkere som utfører jobber, må fylle ut et arbeidserklæringsskjema før oppstart av sin oppgave. Skjemaene ble fylt ut manuelt og lagret i permer rundt omkring på eiendomsselskapets driftskontorer. Blant annet å sikre at personopplysninger til håndverkere blir behandlet på en korrekt måte, samt å forenkle driftshverdagen, har Entra valgt å digitalisere prosessen.

Den typiske brukeren er, ifølge pressemeldingen, en håndverker som skal utføre en jobb på et bygg. EntraSafety kan da benyttes for å gjennomgå jobben og kartlegge risiko. Sikker-jobb-analyse kan da gjennomføres og dokumenteres i løsningen.

– Vi ønsker å dele løsningen vi har jobbet for å utvikle, slik at vi kan bidra til å løfte hele bygg- og anleggsbransjen, sier leder for driftsstøtte og servicetjenester i Entra, Odmund Fintland.

Powered by Labrador CMS