Togpassasjerene ga gjennomsnittlig 85 av 100 poeng på en vanlig dag og 75 av 100 poeng på dager med togtrøbbel for informasjonen de fikk på skjermer og høytalere i første halvår i år. Foto: Bane Nor
Togpassasjerene ga gjennomsnittlig 85 av 100 poeng på en vanlig dag og 75 av 100 poeng på dager med togtrøbbel for informasjonen de fikk på skjermer og høytalere i første halvår i år. Foto: Bane Nor

Bane Nor melder om mer fornøyde togpassasjerer

Togpassasjerene ga gjennomsnittlig 85 av 100 poeng på en vanlig dag og 75 av 100 poeng på dager med togtrøbbel for informasjonen de fikk på skjermer og høytalere i første halvår i år.

Det skriver Bane Nor i en pressemelding tirsdag.

– Dette er gode nyheter. De gode resultatene kommer av hardt arbeid på tvers av Bane Nor for å forbedre kundeinformasjonen. Vi skal selvsagt fortsette med dette arbeidet for at togreisende skal bli enda mer fornøyd med informasjonen de får, sier Victor Hansen, direktør for Kunde- og trafikkinformasjon i Bane Nor.

Jernbanedirektoratet spurte også folk hva de syntes om stasjonsområdet. Deltakerne i undersøkelsen ga 86 av 100 poeng på spørsmål om de var fornøyde med påstigningsstasjonen sin.

– Stasjonene fremstår på en god måte, og det setter folk pris på. Når det er sagt så har vi en ambisjon om at kundene skal bli enda mere fornøyde og vi jobber hver dag for å bedre kundeopplevelsen på alle våre stasjoner, sier Knut Øivind Ruud Johansen, leder for stasjoner i Bane Nor.

Victor Hansen er leder for Kundeinformasjonsprogrammet i Bane NOR – et program bestående av flere prosjekter. Prosjektene jobber kontinuerlig med nye og bedre løsninger som skal gi riktig, lik, rask og nyttig kundeinformasjon – og dermed bedre kundeopplevelser. Dette er særlig viktig for all informasjon som skal ut ved avvik, da folk ofte er stresset og bekymret for å ikke komme seg hjem.

Det oppgis ikke i pressemeldingen om passasjerene har bedømt andre aspekter ved togtilbudet enn kundeinformasjon og påstigningsstasjon.