R8 Property til topps i kundetilfredshet-kåring

R8 Property gikk til topps innen kundetilfredshet blant utleiere av næringseiendom i Norge og Sverige i 2015 – med en total score på 88. De beholdt resultatet og førsteplassen både i 2016 og 2017. I 2018 fikk selskapet en score på hele 91.

- Du skal ikke mange årene tilbake før ingen ville tro at det var mulig for utleiere av næringsarealer å få slike tall, sier daglig leder i NEMEET, Morten Olaisen, som gjennomfører undersøkelsen.

- Vi vokser raskt. At vi samtidig klarer dette er jeg veldig stolt av. Vi skal ha landets mest fornøyde leietakere. Det har vi og det skal vi fortsette å ha. En stor takk til alle fantastiske kolleger som hver dag jobber for at vi fortsetter å levere på dette nivået, sier CEO og hovedeier i R8, Emil Eriksrød.

På andreplass, og best blant de største utleierne, finner vi Entra. De er kun desimaler bak sin bestenotering fra fjoråret og scorer i år 84.

- Vi er veldig fornøyde med å ha befestet vår posisjon som den beste, store utleieren i Norge. Med jevnt høy score gjennom hele porteføljen viser Entra at kundefokuset er på topp i hele organisasjonen. Vi skal fortsette å være tett på kunden, og utvikle oss videre for å gjøre hverdagen i våre eiendommer så god og smidig som mulig, sier administrerende direktør i Entra, Arve Regland.

Rett bak, på tredjeplass, kommer Aspelin Ramm, en plassering de også har i den svenske indeksen.

- Vi er en eiendoms- og byutvikler, men forvalter også en større portefølje av eiendommer. Med en score på 84 er det ikke noe tvil om at vi ikke bare klarer å utvikle gode prosjekter, men at vi også forvalter dem godt, sier Mona Aarebrot, direktør for marked og drift hos Aspelin Ramm.

Gjennomsnittlig leietakertilfredshet i Norsk Leietakerindeks faller med ca. et halvt poeng og er nå 79.

- De beste utleierne har de siste fire-fem årene blitt kundeorienterte på en måte eiendomsbransjen nok aldri har vært før. Kvalitetsforskjellen mellom produktet de leverer og det du kan få hos de som har sovet i klassen er betydelig. Heldigvis er det stadig flere som skjønner hva slags konkurransesituasjon bransjelederne har skapt, og løper hardt for å ta igjen, avslutter Olaisen.