Hörmann vil til topps

Den 24. mars satte Arvid Lahti kursen mot toppen av Mount Everest. Med seg i bagasjen har han et Hörmann-flagg som skal plantes på verdens høyeste punkt.

Garasjeporter og fjellbestigning har kanskje ikke den mest naturlige koblingen, men daglig leder i Hörmann Norge AS, Louis Vingen, mener det er klare paralleller mellom det Arvid gjør og det Hörmann jobber mot.

– Vi har valgt å sponse Arvids tur til Mount Everest fordi vi mener en slik ekspedisjon står for mye av det samme som Hörmann står for, sier han.

– Det å forsøke å overvinne verdens høyeste fjell er sammenlignbart med vårt ønske om å bli størst og best i verden. Målbevissthet, hardt arbeid og god planlegging er alle faktorer som må på plass for å nå Mount Everest, på samme måte som de må ligge til grunn dersom vi skal nå våre mål, sier Vingen.

Hörmann er i dag den største garasjeportleverandøren i Norge, men satser stort på ta steget opp til å bli størst også i resten av verden.

– Vi jobber derfor aktivt med økt salgsvirksomhet og har stor fokus på markedsføring. Samtidig satses det stort gjennom oppkjøp i forskjellige land.

Hörmann består i dag av over 6000 ansatte globalt og omsetter for en 1 milliard Euro i året.