Gir ut årets hagemesse-magasin

Hagemessen på Lillestrøm nærmer seg med stormskritt, og nylig kunne hage.no-redaksjonen ta imot det rykende ferske messemagasinet fra trykkeriet.

Årets messemagasin er på 52 sider og inneholder aktuelt hage- og messestoff. Som partner til Hagemessen har hage.no / Byggeindustrien stått for innhold, annonsesalg og produksjon av magasinet for andre år på rad.

- Det at Byggeindustrien aktivt også går inn mot hagesegmentet er ingen tilfeldighet. Uterommet blir stadig viktigere for mange. Det merker vi også på investeringene i denne sektoren. Aldri har det blitt solgt mer til hage og uterom enn i dag, sier ansvarlig redaktør Per Helge Pedersen i Byggeindustrien og hage.no.

Messemagasinet deles ut gratis til publikum på Hagemessen 13-15. april. Det følger også med som bilag til Byggeindustrien nr 4, som går ut til abonnentene i disse dager.

Av innholdet kan vi røpe: Plen- og drivhusguide fra hageeksperten, spørsmål og svar om hage, grønn utdanning, hageblogging, møte med hagebyggere, årets messenyheter, bilder fra fotokonkurransen og mye mer.

Samarbeidsprosjekt
Siden 2009 har hage.no samarbeidet med Norges Varemesse, og i fjor kom avtalen i stand om å gi ut det offisielle messemagasinet.

Prosjektleder Marit Sagen i Hagemessen sier dette om bakgrunnen for samarbeidet:

˗ Hagemessen har som målsetting å skape en arena for inspirasjon, kunnskap, gode kjøp, og ikke minst være møteplassen for hagefolket. Vi mener vi er gode på nettopp dette, og har ingen ambisjoner om å lage verken aviser eller magasiner. Hage.no har samme engasjement og glød for temaet som oss, og utfyller oss perfekt på flere områder. Vi utveksler tanker og ideer gjennom hele året og gir hverandre gode innspill for å øke interessen for det «grønne livet». Det er perfekt å ha en partner som både innehar kunnskap, engasjement og ressurser til å lage et flott messemagasin, og som vi er stolte av å ha på laget. Vi får mye skryt av magasinet og det er bare hyggelig å dele rosen med hage.no.

Hvor viktig er et slikt magasin for utstillere og publikum?

˗ Magasinet har flere funksjoner. De som får det på forhånd kan forberede seg på hva de ønsker å se nærmere på. Magasinet er et oppslagsverk under selve messa, og vi tror mange tar vare på det i etterkant. Alle artiklene og tipsene blir tatt godt i mot, og hagestoff er aktuelt året rundt, sier Sagen og fortsetter:

˗ For utstillerne er det selvsagt en fordel å bli sett, enten som annonsør eller ved redaksjonell omtale. Det er mange utstillere å forholde seg til på messa, og de man vet litt om på forhånd stiller nok ekstra sterkt i kampen om oppmerksomheten.

Årets messe teller 140 utstillere og legger beslag på 13.000 kvadratmeter over tre haller. Villmarksmessen arrangeres parallelt, og Sagen regner med at det blir folksomt på Lillestrøm den første helgen etter påske.

Besøk hage.no på stand
Blant alle utstillerne er også hage.no, som står på stand B01-01. Legg gjerne turen innom og få tips og råd av hageekspert Marit Næss Jørgensen, eller bli bedre kjent med innholdet på hage.no.

Standen er bemannet av representanter fra redaksjonen, salgs- og markedsavdelingen.

Sterk trafikkøkning
˗ Hagemessen er en perfekt arena for hage.no å få direkte kontakt med publikum, men like viktig er det å synliggjøre nettstedet og vise oss frem for nye potensielle lesere, sier markedssjef Ragnar Sandin.

Han forteller at hage.no har opplevd en sterk trafikkvekst det siste året.

- Fra 2010 til 2011 hadde vi en økning rundt 35 prosent både i antall sidevisninger og unike brukere, sier Sandin.

Starten på 2012 lover også bra, ettersom trafikken de første tre månedene nærmest har doblet seg sammenlignet med samme periode i fjor.

- Vi regner med å se enda større vekst når sesongen virkelig tar av for fullt rundt påsketider, avslutter Sandin, og ønsker samtidig gamle og nye lesere velkommen til hagemessen.

Les hage.no sitt offisielle messemagasin her