Byggeindustrien forventer sterk vekst

Mediehuset Byggeindustrien har hatt en meget positiv utvikling de siste årene. Det legges opp til at veksten skal fortsette. Dette betyr at Byggeindustrien vil ansette mange nye medarbeidere fremover. Omsetningen vil i år komme over 40 millioner kroner. Det forventes at omsetningen i 2015 vil være på mer enn 60 millioner kroner. Mediehuset har aldri stått sterkere enn i dag – og aldri har vi hatt flere lesere samlet i bladet og på bygg.no og våre andre nettsteder. Økonomien i selskapet er meget god.

Det ligger et målbevist og hardt arbeid bak denne suksessen. Den viktigste suksessfaktoren er de medarbeiderne som jobber der. Men det har også vært viktig å ha en god og solid eier som EBA – entreprenørforeningen bygg og anlegg. Visjonen er klar: Mediehuset Byggeindustrien skal være det ledende organ og det mest lønnsomme mediehuset i byggenæringen i Norge. Vi har bygget opp virksomheten stein for stein – og det skal vi fortsette med.

Det å utvikle et mediehus som jobber i ulike kanaler har vært en overordnet oppgave. Byggeindustrien var ett av de første fagbladene i Norge som satset mot internett. I dag er bygg.no blitt et begrep i byggenæringen. Hver dag er det tusenvis av mennesker som holder seg oppdatert gjennom bygg.no og våre andre nettsteder. Nyhetene oppdateres kontinuerlig nesten gjennom hele døgnet. På ukesbasis har vi nå mer enn 40 000 unike brukere.

Bladet Byggeindustrien har heller aldri vært bedre. Det har en bredde og en aktualitet som gjør at leserne holder fast i bladet. Byggenæringen er en stor og mangfoldig bransje, og det er uhyre viktig at man makter å følge med i det som skjer.

Byggeindustrien har også hovedansvaret for Byggedagene som er blitt en av landets viktigste næringslivskonferanser. Dette er også en del av den jobben med å være i flere kanaler.

Vi har nettopp lagt om til et nytt og moderne abonnementsystem i bladet. Dette gjør at vi forventer en ny vekst i antall abonnement på Byggeindustrien. Målet er at vi skal ha 20 000 abonnenter i 2015. De aller fleste beslutningstakere i byggenæringen er i dag abonnenter på bladet – og de har også registrert seg som mottakere av nyhetsbrevet på bygg.no. Det sendes hver dag ut mer enn 20 000 nyhetsbrev. Dette er gratis. Men dette generer stor trafikk på våre nettsider – og det betyr mye for alle dem som annonserer på disse sidene.

Vi jobber hele tiden med å forbedre alle våre elektroniske plattformer. Utviklingen på dette området går bare raskere for hvert år som går.

Vi styrker nå både salg og redaksjon. I 2010 var det 24 medarbeidere i mediehuset. I 2011 vil vi bli 28 og målet er at vi skal ha 39 medarbeidere i 2015. For øyeblikket søker vi etter en ny journalist, men vi skal også ha andre medarbeidere.

En viktig suksessfaktor er at Byggeindustrien har medarbeidere som har evnen til å omstille seg og som ser nye muligheter. I tillegg har vi et utrolig bredt nettverk. Kontakten med leserne er avgjørende for å lykkes i dagens medieverden.