Velsmakende huskjøp

Form og farge teller mer enn utsikt og beliggenhet når barn over hele landet selger pepperkakehus til veldedige formål via Krogsveen.

Med ”ekte” prospekt, boligannonser og budrunder er det solgt pepperkakehus for 250.000 kroner.

Barn fra barnehager i hele Norge har vært kreative i byggingen og utsmykkingen av til sammen 57 pepperkakehus som er lagt ut for salg gjennom Krogsveens juleaksjon ”Barn hjelper barn”. Selv uten peis, nyoppusset bad og dobbeltgarasje går husenes kvadratmeterpris de mest fasjonable eneboliger en høy gang.

Det er Krogsveen som formidler de innovative hussalgene, like realistisk som ved mer normale boligsalg. Kun en vri skiller seg ut; alle bud må innbetales selv om man ikke får tilslaget (såkalt amerikansk auksjon). Dermed kan totalinntekten ved hver budrunde absolutt bli et pepperkakehus verdig.

- Barna har virkelig brukt sin kreativitet, vi har fått inn alt fra Pippis Villa Villekulla, til slott og funkisboliger, sier Karsten Onsrud, salgsdirektør i Krogsveen.

Krogsveen har i flere år arrangert juleaksjonen ”Barn hjelper barn”. Og husene annonseres i boligannonsene – side om side med de litt større husene.

- Vi forventer å samle inn opp mot 250.000 kroner i desember, som deles ut til veldedige formål valgt av hvert enkelt meglerkontor. Dette er virkelig av de hyggeligste boligsalgene vi gjør, sier Onsrud.