HENT samarbeider med Rosenborg

HENT inngikk før årets sesong en samarbeidsavtale med Rosenborg Ballklubb.

Avtalen har flere målsetninger foruten å være en tradisjonell samarbeidsavtale mellom idrett og næringsliv. Partene vil gjøre utviklingsprosjekter av ulik karakter sammen og med mål om å realisere felles verdier. Avtalen omfatter også samarbeide mellom RBK og HENT om profilering og synbarhet. HENT sin logo er å finne på Rosenborgs spillerdrakter, Lerkendal Stadion samt Rosenborgs andre profileringsfora. HENT vil inngå i Rosenborg sitt øvre sjikt av samarbeidspartnere mht omfang og engasjement. Avtalen strekker seg over en periode på 3 år.

- Det er flere aspekter ved denne avtalen som gjør den attraktiv for oss. Vi er den største entreprenøren i Midt-Norge, og er i ferd med å ekspandere til nye geografiske områder. Da synes vi det er en god synergi å stå sammen med Rosenborg som hele sesongen viser seg frem i Norge, sier Marked og utviklingssjef Knut Alstad. - Ja, både internt og eksternt har tilbakemeldingene vært veldig gode. Også andre deler av landet har lagt merke til denne avtalen. Det er to sunne og gode varemerker som møtes, sier Alstad. - Vi ser verdien i å stå sammen som to store bastioner i hver vår bransje. HENT ser frem til å bli en større del av miljøet på Lerkendal.

Kommersiell leder i Rosenborg, Per Mikalsen, sier at det ikke er tilfeldig at klubbens nye samarbeidspartner er lokal.

- Det er viktig for oss å jobbe med store lokale virksomheter, og HENT er Midt-Norges største aktør innen sin bransje, sier Mikalsen.

Mikalsen roser også klubbens nye samarbeidspartner for deres fokus på helse, miljø og sikkerhet.

- Verdigrunnlaget deres er noe vi kan kjenne oss igjen i. Samtidig er det en veldig folkelig bedrift, sier han.