Sterkt fra Coor

Coor Service Management AS har igjen levert et sterkt resultat som viser betydelig vekst.

Regnskapet for 2008 viser en omsetning på 795 millioner kroner, en vekst på 54 prosent fra året før og 140 prosent siden 2006.

Coor Service Management har opplevd en sterk vekst de siste årene og er en av finanskrisens vinnere, der effektivisering er nøkkelordet. I løpet av 2008 fikk Coor nye kontrakter med Telenor, SAS, NetCom, NHO og Oslo S Utvikling. I tillegg ble det foretatt oppkjøp av to selskaper innenfor skadeservice, Myrland & Rygg og Reno Skadeservice AS.

Coor Service Management er Nordens ledende innen service management og har spesialisert seg på å lede, utvikle og effektivisere servicefunksjoner på kontorer, eiendommer, produksjonsanlegg og i offentlig virksomhet. Dette kan være levering av tjenester som kantine, resepsjon, renhold, kaffemaskiner, drift og vedlikehold av bygg og lignende.

- Utsetting av støttevirksomhetene gir trygghet, forutsigbarhet og fleksibilitet, sier Freddy Eriksen, administrerende direktør i Coor Service Management. - Vi kan garantere kostnadsbesparelser på opptil 20 prosent og tilpasser servicevirksomheten til kundens behov, i både oppgangs- og nedgangstider.

- Vi opplever en noe lavere lønnsomhet i 2008 enn i 2007. Dette skyldes oppstart av store kontrakter som gir høye integrasjonskostnader samt at en vekst i seg selv er kostnadskrevende. I 2009 har vi mål om å vokse ytterligere, og da må vi bygge en organisasjon som kan håndtere denne veksten.