Løvenskiold-familien samles

Førstkommende helg arrangerer Løvenskiold Handel bransjens største lukkede fagmesse. Over 15.000 personer kan oppsøke 8.000 kvadratmeter utstillingsareal.

9.-11. januar arrangerer Løvenskiold Handel AS messe for egne kjeder, samarbeidende kjeder og kunder på Norges Varemesse på Lillestrøm. 8.000 kvadratmeter utstillingsareal står til disposisjon selskapet er de første som tar i bruk Varemessens nybygde hall (hall E). I løpet av disse tre dagene vil over 1.500 personer ha deltatt på bransjens største lukkede fagmesse.

Fredag 9. januar er det proffkunden som kommer til Fagtreff hos Maxbo Proff. Dette er et årlig arrangement som har pågått siden 1998. Her er det påmeldt over 500 av byggevarekjedens proffkunder som kommer for faglig input fra 40 av kjedens proffrelaterte leverandører.

Kundene er inndelt i grupper og blir ”styrt” rundt hos leverandørene med tidsstyring. Totalt vil det i løpet av denne messedagen være nesten 700 proffkunder, varehus- og leverandør-representanter i aktivitet. Tema for fagtreffet er faglig oppdatering med et ekstra informasjonstrykk på miljø og miljøhensyn. Åpningstiden fredag er 9.30-17.30, og etter det faglige er det tid for festmiddag for kunder og leverandører.

Lørdag 10. og søndag 11. januar er det forhandlere som skal møte leverandørene og få presentert produktnytt, sesongnyheter, kampanjer m.m. Disse dagene er ca 120 leverandører med totalt ca 300 leverandør-representanter til stede for å presentere seg og sine produkter. Lørdag er åpningstidene på Løvenskioldmessen 10-17 og søndag 10-16.

Varehus og butikker tilknyttet Maxbo, Maxbo Stormarked, Maxbo Proff eller Malia, samt frittstående kunder av Løvenskiold Handel, deltar i arrangementet. Totalt vil mer enn 400 butikk- og varehusrepresentanter være til stede hver av disse to messedagene.

– Messen er først og fremst en innkjøpsmesse med fokus på leverandører, produkter og salg. Overordnet for dette ligger det en klar strategi fra Løvenskiold Handel om å samarbeide med bransjens beste leverandører. Selskapets kjedekonsepter har uttalte mål om å skape enkle og gode handleopplevelser for våre kunder hvor mersalg og økt produktkompetanse for selger og kunder er spesielt viktige områder, sier markedsdirektør Tina Karp som videre kan opplyse at ”Mer i kurven!” er det overbyggende temaet for messen.