- Verden hadde vært en bedre sted hvis alle hadde brukt en skikkelig rørlegger

Med overnevnte som slagord, er rørbransjens felles markedsføringstiltak i full gang.

 NRL, VVP og NRF har slått sine markedsføringsbudsjetter sammen og skal fra 1. september informere om og markedsføre rørfaget. NRL vil stå som avsender.

Med bakgrunn i NRLs bransjeanalyse fra 2007, som påpeker diverse skremmende perspektiver og utfordringer for rørbransjen, har de tre organisasjonene i rørbransjen (VVP, NRF og NRL) tegnet en langsiktig avtale om felles markedsføring.
Formålet med kampanjen er å styrke omdømmet til rørlegger gjennom å påpeke nødvendigheten av å benytte en skikkeligrørlegger og skikkelige, godkjente produkter for å oppnå skikkelige resultater - alt til beste for kunden.

Kampanjen skal:

• Påvirke og opplyse sluttbruker om konsekvensene ved ikke å velge kvalitetsprodukter installert av fagmann.

• Styrke rørleggernes omdømme.

• Styrke rørleggernes yrkesstolthet

Reklamebyrået Bates er hyret inn for å utvikle konseptet og gjennomføre kampanjen.
Det er produsert to internettfilmer, bannerannonser som skal vises på diverse godt besøkte nettsteder, en annonsepakke for trykk og en egen kampanjeside på nett.
Filmene, som er innspilt i Romania, lages for å vekke publikums interesse ved hjelp av humor, for så å lede dem inn på kampanjesiden skikkeligrørlegger.no, hvor man vil finne forbrukerrettet informasjon om bransjen og gode råd ved valg av håndverker.

NRLs medlemsbedrifter vil være synlige på disse sidene via en søkemotor over lokale rørleggere. Samarbeidet mellom de tre organisasjonene er planlagt å vare i tre år, noe som gir gode muligheter til å vise frem bransjens mangfold og kunnskap i løpet av kommende kampanjeperioder.

- 1.september braker det løs og vi satser på myeoppmerksomhet rundt filmene og trafikk på kampanjesiden. Dette er en flott mulighet for en samlet bransje til å vise seg frem og skape positiveoverskrifter, sier informasjonssjef i NRL, Tirill Ilebekk Hansen.