Bygg.no

Meny
Hva leter du etter?
Tips oss
Les Byggeindustrien digitalt
  • Bygg
  • Anlegg
  • Eiendom
  • Arkitekter
  • Rådgivere
  • Byggevarer
  • Øvrige Øvrige
    • Anleggsmaskiner
    • Betong
    • Bil
    • Bolig
    • Bygg Reis Deg
    • Byggedagene
    • Byggejus
    • Energi
    • HMS
    • Personalnytt
    • Produkter
    • Tre
    • Stål
    • Forbruker
    • Byggeprosjekter
  • A til Å
  • Byggedagene
  • Bygg Reis Deg
  • Hage
  • Byggenæringens kalenderByggenæringens kalender
  • Meld deg på vårt nyhetsbrev
  • Nyheter på din side
  • Tips til redaksjonen
  • Kontakt oss

Besøksadresse
Stensberggaten 27
0170 Oslo

Postadresse
Postboks 6831, St. Olavs plass
0130 Oslo

Telefon
+47 23 70 95 00

Les Byggeindustrien digitalt
  • Anleggsmaskiner
  • Betong
  • Bil
  • Bolig
  • Bygg Reis Deg
  • Byggedagene
  • Byggejus
  • Energi
  • HMS
  • Personalnytt
  • Produkter
  • Tre
  • Stål
  • Forbruker
  • Byggeprosjekter
Les siste digitalutgave Les Byggeindustrien digitalt
Mest lest Ledigestillinger Bygge-prosjekter

Usikkert når rasvei kan åpnes

Publisert: 31.07.2006 15:30. Sist endret: 27.11.2013 19:48.

Statens vegvesen kan foreløpig ikke si noe om når rv. 15 mellom Vågå og Lom kan bli åpnet igjen. Alle reisende som ikke er avhengig av å kjøre gjennom Ottadalen oppfordres til å velge alternative ruter, f.eks E16 eller E136.
  • Han er ny Innva-sjef

  • Ny tynnelrigg fra Sandvik

  • Kjeldaas kjøper Brekke Maskin

  • Sweco-jubileum: - Fint å fylle 100 og ha fremtiden for sine føtter

Nettleder

Vil bli et koronavalg

Les også:

  • Fortsatt stor diskusjon rundt det som vil bli Norges største byggeprosjekt
  • Nye verktøy i kampen mot arbeidslivskriminaliteten
  • Lytt til næringen i utdanningsreformen
  • Denne helgen blir viktig for norsk næringsliv
  • Ulovlig byggeaktivitet havner under radaren
Flere ledere

Siste gjestekommentarer

Trond Ramsøskar

«Kortreiste kontorarbeidsplasser må inn i boligutviklingen»
Les mer

Les også:

  • Ikke hopp bukk over konkurranseloven!
    Lars Sørgard
  • Hvordan sikre mer effektiv jernbaneutbygging?
    Petter Eiken og Anne Marstein
  • Innlegg: Bevistilgang i entreprisesaker
    Harald Holmstad og Martin Aspaas
  • Vi sparer penger og miljø ved å ta vare på det vi har
    Bjørn Laksforsmo
  • En ny standard for fremtidens sykehjem?
    Trond Ramsøskar
Flere gjestekommentarer

Siste nyheter

  • Ny tynnelrigg fra Sandvik
  • Kjeldaas kjøper Brekke Maskin
  • Sweco-jubileum: - Fint å fylle 100 og ha fremtiden for sine føtter
  • DNB vil kjøpe Sbanken
  • Lager ny mulighetsstudie for vann- og avløpssektoren
  • Ett spor gjenåpnet på Østfoldbanen
  • Skal holde hardt å restaurere Notre-Dame til Paris-OL
  • Enighet om lønn mellom LO, YS og Virke
  • Kommunal- og moderniseringsdepartementet med forslag for å sikre midlertidig brukstillatelse i royalsaken
  • Optimera lanserer ny spesialistkjede
Gå til arkiv

Byggeprosjekter

Millskvartalet

Flere prosjekter

  • Waldemars Tårn
  • Trævarefabrikken
  • Sandsliåsen
  • Billingstad Panorama
  • Øvre Utstillingsplass Ålesund
  • Årneskvartalet
  • ZEB-laboratoriet
  • Hovedbygget ved Norges Handelshøyskole
  • ASKO Oslofjord
  • Rud svømmehall
  • Kyllingfabrikk Norsk Kylling
  • Fantoftparken
  • Risvollan helse- og velferdssenter
  • Fløyveien 14
Flere prosjekter

Siste kontrakter

AF Gruppen bygger Vikingtidsmuseet

Flere kontrakter

  • Seltor bygger for Entra i Oslo
  • Tverås signerte Hjelset-kontrakt
  • Skanska signerte Trondheim kommunes største kontrakt noensinne
  • NCC signerte kontrakt for Granåsen Idrettspark
  • Betonmast bygger skole på Hønefoss
  • HENT vant konkurransen om Blått bygg ved Nord universitet
Flere kontrakter

Bildekaruseller

  • Her bygges rekordtunnelen som skal knytte Skandinavia til Kontinental-Europa

  • Bygging av nye Granåsen i full gang

  • Stjernearkitekt vil gi nye perspektiver på H.C. Andersen med nytt museum

Vis flere bildekaruseller

Byggenæringens kalender

Dato Aktivitet
31.08 Byggedagene 2021
08.09 Vi Bygger Bergen 2022
Vis flere arrangementer

Siste fra Bygg-TV

  • Markerte anleggsstart for ny vannforsyning Oslo

  • Skanska med 110-års medlemskap i NHO

  • Erna Solberg kjører elektrisk tippbil

Vis flere videoer

Tips oss

facebook twitter linkedin mail print

Om lag 30 meter av riksveien er rast ut, her er det et krater som er åtte meter dypt på det verste. I tillegg til at veien er borte, må store mengder masse fjernes før vegen kan åpnes igjen. Lokal omkjøringsvei har dårlig kapasitet og det oppfordres om å kjøre E16 eller E136 Det er omkjøring via fv. 468 med kolonnekjøring. Dette er en smal grusvei som verken er bygd for stor trafikk eller tunge kjøretøyer. Vi oppfordrer på det sterkeste at all gjennomfartstrafikk som ikke må innom Ottadalen velger alternative ruter. I tillegg er det viktig at de som kjører på fv. 468 forbi Vågåvatnet respekterer kolonnekjøringen, og ikke kjører på egen hånd. Det er få møteplasser og trafikkkaos vil gjøre det enda vanskeligere for utrykningskjøretøyer, understreker seksjonssjef Arne Bjørklund i Statens vegvesen Gudbrandsdal distrikt. - E 136 går fra Dombås via Åndalsnes til Ålesund. Her kan Sunnmøre og Nordfjord nås via for eksempel rv. 63 eller E39. - E16 går gjennom Valdres til Lærdal og videre til Voss og Bergen. Her kan Sunnfjord nås med ferge over Sognefjorden fra f.eks Fodnes til Mannheller. Sikkerhet har førsteprioritet i oppryddingsarbeidet Opprydding og utbedringer er allerede i gang der det er vurdert å være trygt. Mandag ettermiddag ble områdene ovenfor rasstedet inspisert fra helikopter, og her ligger det store mengder løsmasser i fjellskjæringene. - Vi må sette sikkerheten først, men setter i gang med arbeid så snart vi kan. Mandag kveld eller tirsdag morgen starter arbeidet med en midlertidig løsning. Slik kan vi få i hvert fall ett felt på plass så snart tunnelen er ryddet for masse, sier Bjørklund. Arbeidet med en permanent løsning vil ta noe mer tid. Det må sannsynligvis bygges en kulvert, dvs en konstruksjon som holder vegen oppe der massene har rast ut. Fakta om Byrbergtunnelen Byrbergtunnelen på rv. 15 mellom Vågå og Lom sto ferdig i 1973. Tunnelen er 500 meter lang, med god standard, innvendig belysning og hvitmalte vegger for bedre sikt. Tunnelen har antakeligvis reddet mange liv gjennom mer enn 30 år, både med tanke på utforkjøringer ut i Vågåvatnet, og også ras som nå i sist helg.

Nøkkelord:

Import
 

Departementet med forslag for å sikre midlertidig brukstillatelse i royalsaken

 

Optimera lanserer ny spesialistkjede

 

Kjeldaas kjøper Brekke Maskin

 

Sweco-jubileum:
- Fint å fylle 100 og ha fremtiden for sine føtter

Annonsørinnhold
 

Ny software forenkler prosesser og håndtering av miljøkrav
- ved hjelp av digitale produktdata


Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet © Byggeindustrien

Bygg.no
  • Besøksadresse

    Stensberggaten 27,
    0170 Oslo

    Postadresse

    Postboks 6831, St. Olavs plass
    0130 Oslo

    Telefon

    +47 23 70 95 00.
  • Sjefredaktør

    Arve Brekkhus
  • Nyhetsredaktør

    Frode Aga
  • Redaksjonssjef nett

    Christian Aarhus
  • Salgssjef

    Kirsten B. Thorkildsen
  • Annonsesalg nett

    Geir Larsen

Tips til redaksjonenredaksjonen@bygg.no

Byggeindustrien arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk

Om informasjonskapsler (cookies)

Vilkår for bruk av videoinnhold

Fagpressen