Henning Magnussen, daglig leder Norgeshus Byggmestrene Magnussen og Gundersen (t.v.) og Jørgen Knudsen, daglig leder i Norgeshus Byggmestrene Knudsen og Askautrud.

Norgeshus utviklet ny løsning sammen med Snapchat

I samarbeid med Snapchat har Norgeshus utviklet en løsning som skal gi boligkunder mulighet til å oppleve sin nye bolig «live» på tomta før det første spadetaket er tatt.

Like før jul viste Norgeshus frem et nytt redskap for å presentere boliger for boliginteressenter. Dette skjedde på et tomteområde utenfor Moss der de to Norgeshusforhandlerene Byggmestrene Magnussen & Gundersen og Byggmestrene Knudsen & Akautrud skal bygge sju nye eneboliger.

– Ved å scanne en QR-kode i Snapchat vil man få tilgang til de husene som skal bygges i full skala. Kunden kan så plassere ut huset på tomta og får da muligheten til fysisk å kunne bevege seg i og rundt boligen for å se hvordan det endelige resultatet vil bli. Man får også tilgang til huset i en tabletop-versjon som man kan bevege seg rundt, skriver selskapet i en pressemelding.

Løsningen er utarbeidet ved merkevaregruppen hos Norgeshus i samarbeid med Snapchat.

– Noen av våre verdier i Norgeshus er at vi skal være innovative og romslige, og 2020 har virkelig vært et år hvor man har måttet tenke nytt og innovativt i flere sammenhenger. For å skape noe nytt må det også være rom for å imøtekomme og teste nye ideer. Heldigvis har vi dyktige folk som evner å utfordre, utvikle og produsere ting de aldri har prøvd før, og dermed gi nye ideer liv. I tillegg har vi en fantastisk armé av fremoverlente forhandlere i Norgeshus, som ikke er redd for å utfordre tradisjonelle tankesett og prøve nye ideer. To av disse forhandlerne, Norgeshus Byggmestrene Magnussen og Gundersen samt Norgeshus Byggmestrene Knudsen og Askautrud har her turt å være først i Norge med å teste en helt ny løsning mot boliginteressenter til deres prosjekt Tunet Boligsameie like utenfor Moss. Jeg må virkelig berømme dem for å kaste seg ut i det med tiltro og engasjement, sier markedssjef i Norgeshus, Jonny Svarliaunet.

Jonny Svarliaunet, markedssjef i Norgeshus (t.v.) og Steffen Rabben, salgssjef i Snap Norway.