Prosjektleder

Faber Bygg AS ble etablert i 1990, og har lokalt og aktivt eierskap. Vår viktigste ressurs er våre medarbeidere, og vårt viktigste fokus er å bidra til en bærekraftig utvikling av bygningsmassen i Rogaland. Faber Bygg fremstår som en totalentreprenrør med utgangspunkt i tømrerfaget, der bygging med bruk av materialer i tre skal være vår kjernekompetanse. Vi utfører alle typer byggeoppdrag, og har både egen serviceavdeling, eget snekkerverksted, samt innendørs og utendørs lager. Virksomheten spenner fra nybygg for privat og næring til rehabilitering og antikvarisk restaurering. Vi har for tiden flere større prosjekter pågående, der hovedbyggematerialet er massivtre- og limtrekonstruksjoner.

Vi er i dag 82 fast ansatte, 20 på kontoret og 62 ute på prosjektene. I 2020 kommer vi til å ha en omsetning på ca. 400 millioner. Faber Bygg ser for seg en vekst mot 500 millioner de kommende årene. Kundemassen er jevnt fordelt mellom offentlige og private byggherrer.

FirmaFaber Bygg
FylkeRogaland
StedForus
Søknadsfrist18.03.2020

Vi har flere prosjekter under utvikling og skal styrke vårt team med ny prosjektleder.

Som prosjektleder vil du være ansvarlig for prosjektgjennomføringen, herunder ansvar for fremdrift, økonomistyring og personell i prosjektet. Du vil representere selskapet i tildelte prosjekt, og inneha resultatansvar med tett oppfølging av kontrakt.

Kandidaten vi søker er byggingeniør eller tekniker med erfaring fra gjennomføring av byggeprosjekter, har god teknisk forståelse og gode kommunikasjonsevner. Du er initiativrik og trives i et lite og dynamisk miljø hvor beslutningsprosessene er korte.

Arbeidsoppgaver

  • Bidra i prosjektutvikling/prosjektering sammen med PU avdeling
  • Ansvarlig for innkjøp og kontrahering, herunder forhandlinger med underentreprenører
  • Gjennomføring av prosjekter (fremdriftsplaner, økonomistyring, kontrakt/leveranse)
  • Ansvarlig for gjennomføring av fremdriftsmøter og utarbeidelse av møtereferat
  • HMS/KS ansvarlig i prosjektene
  • Oppfølging av byggherre og underleverandører underveis i prosjektene
  • Rapportering

Kvalifikasjoner

  • Omkring 5 års erfaring som prosjektleder/trainee eller anleggsleder
  • Erfaring med økonomistyring og god kontraktsforståelse (NS)
  • Gode IT kunnskaper, samt erfaring med og/eller interesse for ny metodikk og prosjektverktøy
  • Førerkort kl. B

Personlige egenskaper

  • Initiativrik og handlekraftig
  • ​Resultat- og løsningsorientert med stort fokus på kvalitet
  • Gode kommunikasjonsevner internt og eksternt
  • Strukturert, med gode planleggingsevner
  • Beslutningsdyktig, med høy egenmotivasjon og trygghet

Vi tilbyr

  • Mulighet til å være med å utvikle en «ung» totalentreprenør
  • Store påvirkningsmuligheter i en organisasjon preget av en flat struktur og korte beslutningslinjer
  • Lokalt solid eierskap
  • Selvstendighet og gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Konkurransedyktige betingelser

Henvendelser vedrørende rollen kan rettes til Prime ved Tron Gjedrem, tlf. 951 94 010, eller Terje Helle, tlf. 992 70 023.Alle henvendelser til Prime behandles konfidensielt – om ønskelig også overfor oppdragsgiver.

Søk stilling

Vis flere stillinger: