Telenor med ny logo

Tusenvis av Telenor-ansatte møter torsdag en splitter ny logo når de kommer på jobb.

Den nye logoen er blå og litt skinnende, og kan gi assosiasjoner til en propell. Men Telenor vil ikke at den skal kalles propell. Konsernsjef Jon Fredrik Baksaas avviser dessuten at omleggingen innebærer at konsernet skal bli «helt propell», skriver Aftenposten. Nei da, vi skal ikke bli helt propell. Nå har Telenor arbeidet i et konkurranseutsatt marked siden 1990-tallet. Mye har skjedd med Telenors marked i den perioden. Vi er blitt sterkt internasjonale i løpet av de siste ti årene. Derfor føler vi det er riktig å få en samlende profil. Over tid ønsker vi at vi skal bli gjenkjent av våre konkurrenter og leverandører, sier Baksaas. Prisen på omleggingen vil Telenor helst ikke snakke om. Vi har ikke noen samlet oversikt over hva dette vil koste. Men det dreier seg om flere titall millioner kroner, det må vi bare erkjenne, sier Baksaas. Førsteamanuensis Peggy Brønn ved Handelshøyskolen BI står bak en omdømmeundersøkelse som plasserte Telenor på 14. av 20 mulige plasser. Hun er klar i sin mening om den nye logoen. «Same shit, new wrapping». Det er sånn folket vil konkludere. Industrien vil heller ikke la seg lure av keiserens nye klær, sier Brønn.