Administrerende direktør Jon Karlsen i Glava stortrives på Bygg Reis Deg.

Glava-sjefen ser på samarbeid etter oppkjøp

Tidligere denne måneden ble det klart at Saint-Gobain kjøper Glava, og nå kan det være duket for tettere samarbeid mellom Saint-Gobain Byggevarer-selskapene.

For Jon Karlsen betyr det at han fortsetter som administrerende direktør i Glava, men samtidig blir han landsjef i Saint-Gobain Byggevarer og den øverste lederen i Weber og Gyproc.

- Nå skal vi begynne på arbeidet med å se på hvordan vi skal kunne samarbeide og få til løsning og konsepter. I det hele tatt ting som gjør at vi kan gi et enda bedre tilbud til kundene, sier Karlsen til Byggeindustrien.

En nær relasjon til Saint-Gobain er ikke nytt for Glava, og han forteller at de har samarbeidet om forskjellige prosjekt tidligere.

- Vi har gjort flere ting sammen, kanskje mest med Weber. Vi har blant annet hatt flere samarbeid innen marin sektor, med puss-system på Trollveggen og trinnlydsløsninger med flytende gulv, forteller han.

Han legger ikke skjul på at Saint-Gobain Byggevarer-selskapene er ute etter å lage helhetlige og gode løsninger som skal skape en merverdi for kunden. Men foreløpig er dette arbeidet satt litt på vent. Mye på grunn av at alle selskapene er opptatt med nettopp Bygg Reis Deg.

Glava har en stor stand, og synes Bygg Reis Deg er en viktig møteplass. - Vi har en stand som er rigget for å møte og snakke med folk. Alle er her, og alle er innom, sier Karlsen.

- Vi ønsker å vise frem Glava, og vise frem noen produkter og løsninger vi mener er viktige for de som er her på Bygg Reis Deg. Det gjelder blant annet etterisolering av eldre bygg, og et par fasadeløsninger. I tillegg til nye løsninger på Trollveggen og rørisolasjonen Glavaflex, legger han til.