<p>Kampen Janitsjar spilte da portene åpnet på Bygg Reis Deg 2017 på Lillestrøm. Foto: Svanhild Blakstad</p>Publikum strømmer til under åpningen av Bygg Reis Deg. Foto: Svanhild BlakstadPublikum strømmer til under åpningen av Bygg Reis Deg. Foto: Svanhild Blakstad- Jeg vil oppfordre folk til å møte opp på Bygg Reis Deg for å få med seg alt det nye og innovative som skjer i byggenæringen, sier Arne Skjelle (t.h). Her sammen med Jan Halstensen og tidligere OBOS-sjef Martin Mæland på åpningen av Bygg Reis Deg.Adm direktør Thomas Størksen og markedsdirektør Eirik Grønlie i Løvenskiold Handel på Maxbos stand under Bygg Reis Deg 2017. Foto: Svanhild BlakstadDag Andresen, Veidekke, Jan Halstensen, Bygg Reis Deg og Arne Skjelle.Fra standen til Saint-Gobain. Foto: Svanhild Blakstad

Bygg Reis Deg  åpnet med pomp og prakt

Til spreke korpstoner fra Kampen Janitsjar strømmet publikum inn portene på Bygg Reis Deg på Lillestrøm onsdag formiddag.

Arrangøren har satt et mål på 45.000 publikummere under Bygg Reis Deg 2017, som går over fire dager fra 18-21. oktober. Da dørene åpnet onsdag kl 10 på Norges Varemesse strømmet det på med folk i høstsolen.

Publikum og utstillere ble møtt av spreke toner fra Kampen Janitsjar, og Byggeindustrien møtte tre ringrever fra bransjen i strålende humør like før dørene åpnet. Både Arne Skjelle, tidligere OBOS-direktør Martin Mæland og nestleder i Bygg Reis Deg-styret Jan Halstensen har store forventninger til messen.

- Ja, det har vi utvilsomt. Nå skjer det så mye på digitalfronten, og vi kan ikke digitalsiere alene. Jeg vil oppfordre folk til å møte opp for å få med seg alt det nye og innovative som skjer i byggenæringen, sier Arne Skjelle til Byggeindustrien.

Jan Halstensen istemmer:

- Jeg tror ikke vi har hatt bedre innkjøring mot Bygg Reis Deg noen gang, i hvert fall ikke så lenge jeg har vært med, og det begynner å bli noen år. Dette kommer utvilsomt til å bli en høydare, avslutter han.