– Den elektroniske handelen står nå for mer enn 30 prosent av vår totale omsetning innen området VVS, sier Tora Bøhn Søreide, markedssjef for e-Handel i Brødrene Dahl

Brødrene Dahl vokser på nett

I Brødrene Dahl kommer nå hver tredje krone fra elektronisk handel – samtidig som de fortsetter å øke i butikk.

15 år etter at den tekniske handelsbedriften Brødrene Dahl så smått begynte med å selge varer på nett, er det nå virkelig i ferd med å ta av.

– Den elektroniske handelen står nå for mer enn 30 prosent av vår totale omsetning innen området VVS. Økningen kommer som følge av at vi har hørt på kundene våre som gjerne vil ha den fagpraten og hjelpen de alltid har fått i butikkene, samtidig som de vil ha muligheten til å gjøre raske bestillinger på nett der de er. Når netthandelen øker uten at det spiser av allerede eksisterende omsetning i butikk, er det et bevis på at tilbudene kompletterer hverandre, sier Tora Bøhn Søreide, markedssjef for e-Handel i Brødrene Dahl i en melding.

Nettopp risikoen for at netthandel og fysiske butikker kannibaliserer på hverandre, er argumentet for å satse på enten det ene eller andre. I Brødrene Dahl har de imidlertid valgt en annen vei.

- Satsingen på elektronisk handel, og da spesielt på nett, har vokst frem parallelt med en strategi om å styrke den fysiske tilstedeværelsen. Brødrene Dahl har i dag servicesentre fra Kristiansand til Hammerfest. Og mens nettbutikken tidligere i år gjennomgikk en real «oppussing» med ny layout og funksjonalitet, fortsetter oppgraderingen og utbyggingen også av servicesentrene. Siste skudd på stammen er et helt nytt servicesenter som åpner på Langhus i august, i tilknytning til Brødrene Dahls sentrallager, heter det i meldingen.