Dansk møbelsuksess til Norge

I løpet av kort tid lanserer møbelhuset Skeidar det danske suksesskonseptet BoConcept i samtlige av selskapets 43 varehus. BoConcept er et trendy møbelkonsept som representerer moderne og fleksible designmøbler, med individuelle løsninger, til anstendige priser.

- BoConcept bidrar til at Skeidars får tydeliggjort sin unike posisjon i norske hjem. Lanseringen markerer et nytt, langt steg bort fra furuskogen, på vei inn i et åpent landskap med klare opplevelser av moderne designmøbler til folket, sier administrerende direktør i Skeidar, Nils Sund. BoConcept ble etablert i Paris i 1993 av dansken Viggo Mølholm. I dag selges BoConcept-møblene i over 400 forretninger, og er spredt over hele verden. - Vi har valgt Skeidar som vår norske samarbeidspartner blant annet fordi vi ønsker å gjøre noe eksklusivt i Norge. Skeidar fremstår som dyktige og ambisiøse, og de gir den markedsføringen vi ønsker, sier gründer Viggo Mølholm. Han understreker at design, komfort og fleksibilitet er nøkkelen bak BoConcepts suksess. Foruten ambisiøs satsning på BoConcept, har Skeidar den siste tiden vært gjennom omfattende reorganisering. I løpet av få år har selskapet økt omsetningen kraftig og snudd resultatutviklingen. I 2004 omsatte Skeidar for 1,4 milliarder kroner, mens resultat før skatt ble cirka 80 millioner. Sund tilføyer at Skeidar fortsatt vil selge tradisjonelle møbler i sine varehus, men at store deler av sortimentet nå fornyes gjennom BoConcept. - Vi ønsker å ta vare på både eksisterende og nye kunder, derfor er det viktig at vi også favner bredt. Men hovedsatsningen fremover blir fornyelse og synliggjøring av designmøblene, sier Sund.