Forny sikret karrieren til OL-håp

Norges beste kvinnelige kulekjører Hedvig Wessel (20) fryktet at hun måtte legge karrieren på hylla. Nå kan hun satse videre etter at det Bærums-baserte entreprenørfirmaet Forny ble hennes personlige sponsor.

Wessel og Hvam.

I fjor var Norges OL-håp i kvinnelig kulekjøring og resten av kulekjøringslandslaget i akutt pengemangel.

- Det var en tung periode der jeg vurderte å gå over til frikjøring. Frikjøring er gøy, men det er kulekjøring jeg brenner for. Jeg har drømt om å vinne OL-gull i kulekjøring i 2018 hele livet, sier Hedvig Wessel.

Bærumsbaserte Forny har gått inn med et personlig sponsorat som sikrer Hedvigs karriere de neste fem sesongene. De tok kontakt etter å ha sett promovideoen ( https://vimeo.com/104937920 ) som Hedvig laget for å tiltrekke seg sponsorer.

- Nå er jeg utrolig lettet. Jeg har tro på neste sesong, oppstarten har vært bra. Jeg har mye mer kontroll og ting sitter. Det er lettere å få ut mitt fulle potensiale når jeg slipper å bekymre meg for det økonomiske, sier Hedvig.

Unge og offensive
Det var promovideoen som vekket oppmerksomheten til sponsor Forny.

- Da jeg så at et stortalent som Hedvig stod i fare for å bli forhindret fra satsingen grunnet økonomiske problemer tok jeg en telefon for å høre mer om hvordan vi kunne hjelpe. Vi er utrolig glade for at avtalen nå er landet, og at Hedvig kan ha fullt fokus på den kommende sesongen, forteller Johan B. Backe, markedsansvarlig i Forny.

For Hedvig var telefonen en gledelig overraskelse.

- Jeg hadde lenge vært ute etter en sponsor, men det var flott at det var akkurat Forny som tok kontakt. De jobber jo med miljøvennlig rehabilitering og ombygging, og det gjør Forny til en sponsor jeg er stolt av å representere, sier hun.

Fra før er Hedvig nemlig ambassadør for Simply Straws, som produserer fornybare sugerør istedenfor plastsugerør for å redusere avfall.

- Miljøet er en viktig kampsak for meg, forklarer hun.

Tydelig sponsorstrategi

Hedvig er for øvrig ikke eneste sponsoratet Forny inngår denne høsten. Nylig kom selskapet også på plass som sponsor for foreningen Ung i Næringseiendom (UiN). UiN er et faglig og sosialt nettverk for unge personer innen næringseiendomsbransjen.

- Både Hedvig Wessel og Ung i Næringseiendom er gode sponsorobjekter for oss. Begge er unge og offensive