Geir Olav Uppstad og Amund Hole.

Arrangerte workshop med sin største kunde

For å styrke samarbeidet arrangerte Otera en workshop med selskapets største kunde, Agder Energi Nett. – Vi har tro på den gode dialogen, sa Geir Aabel, direktør for drift og vedlikehold sør i Otera, da han ønsket velkommen.

Gjennom dagen fikk prosjektledere, avdelingsledere og dokumentører fra Otera blant annet en oppfriskning i dokumentasjons- og kvalitetskrav som Agder Energi Nett stiller.

- Det er viktig for oss å levere det kunden forventer og opprettholde den gode kvaliteten. Gjennom dagens workshop har vi blitt bedre kjent med kravene som stilles til oss som leverandører, samtidig som vi får i gang gode og viktige diskusjoner, forteller Geir Olav Uppstad. Han er avdelingsleder i Otera og hovedarrangør bak workshopen.

- For oss er det viktig å ha god kontakt med dem som utfører det praktiske arbeidet, sier Amund Hole, avdelingsleder for Prosjektering og Nettinformasjon i Agder Energi Nett.

Sammen med fem kollegaer fortalte Amund blant annet om kvalitet og krav til dokumentasjonen i NETBAS, Agder Energi Netts kvalitetssystem, krav til merking av kabler i grøft, generelle krav til jording og målemetoder.

- Vi ønsker å gjennomgå rutiner for praktisk utføring av arbeid slik at vi får mest mulig effektive arbeidsprosesser som vil gi gevinst for begge parter. Dette er jo et samarbeid der vi er gjensidig avhengige av hverandre, og da er det viktig at vi forstår hverandres behov, sier Amund og legger til at slike møtepunkt også gir nyttige innspill til oppdatering av behov, krav og rutiner.

Otera har i dag en drifts- og vedlikeholdsavtale med vakt og beredskap på regional- og distribusjons-nettet for Agder Energi Nett. Avtalen gjelder for områdene Vest, Innland og Kristiansand, og varer ut 2016.

Det er ikke første gang Otera og Agder Energi Nett møtes for å snakke om samarbeidet og kontrakten i Agdermodellen.

- Vi har kontinuerlig kvalitetsoppfølging av alle kunder og har hatt årlige workshop med Agder Energi Nett. Et felles forum er viktig for å optimalisere samarbeidet med kunden, forteller Uppstad.