– Vi satser derfor på egne husselgere som skal ta ansvar for salgsprosessen i en tidlig fase, sier nytilsatt boligselger Jørn Hjelbak i Saltdalshus.Fotograf Mats Jensaas

Saltdalshus satser på egne husselgere

– Byggebransjen blir vanligvis ikke sett på som å være spesielt opptatt av gode salgsprosesser. Det gjør Saltdalshus noe med.

Dette sier den nyansatte husselgeren Jørn Hjelbak som er på plass til hovedkontoret til Saltdalshus i Bodø.

– Håndverkere er ofte opptatt av faget sitt og dyktige på det. De er ikke alltid like bevisste på salgsarbeidet. Når en boligkunde skal bruke fire millioner på sitt livs husprosjekt, oppstår det fort et vakuum mellom forventet oppfølging og det boligbransjen ofte makter å tilby. Dette vil Saltdalshus gjøre noe med, forteller Hjelbak.

Saltdalshus mener kunden fortjener god salgsoppfølging og satser derfor på egne husselgere som skal ta ansvar for salgsprosessen i en tidlig fase. Etter hvert som prosessen skrider frem, overtar forhandleren mer og mer av kundeansvaret.

– Vi håper dette gir en bedre opplevelse for kunden samtidig som våre forhandlere får tilgang på kunder som er kommet et godt stykke på vei i sine valg av ny bolig, fremholder Hjelbak.

Men det er ikke bare salgsprosessen som skal være god hos Saltdalshus. I følge Hjelbak er konseptet til Norges ferskeste huskjede bygget opp rundt en effektiv og tradisjonsrik elementproduksjon ved fabrikken på Rusånes.

– Elementer gir rask byggetid og kort tid frem til lukket bygg. Dette har betydning både for kvaliteten i det ferdige produktet og for det fremtidige inneklimaet i boligen, avslutter Hjelbak.