Schüco satser på nytt opplæringskonsept

Økende oppdragsmengde og et stadig sterkere fokus på kvalitet har gitt grobunn for Schüco sin store satsing på utvikling av de ansatte.

Mens eksisterende medarbeidere får jevnlig kursing ved hovedkontoret, skal nyutdannede nå få ta del i et helt nytt opplæringsprogram på tvers av landegrensene.

Junior Sales Academy skal ansette og videreutvikle fremtidige Schüco-medarbeidere i hele Norden. Disse vil gjennom en periode på 1,5 år få en opplæring i teknisk rådgivning og salg, både på hovedkontoret i Tyskland og på de nordiske regionskontorer. Arbeidsplassen for den norske kandidaten vil hovedsakelig være på det norske kontoret i Oslo.

- Satsing på kvalitet i alle ledd betyr for Schüco å sørge for at kundene får den optimale rådgivning og støtten de trenger. Vi opplever en økende etterspørsel og ønsker å utvikle de beste rådgiverne for fremtiden. Et internasjonalt opplæringssystem gir kandidaten alle forutsetninger for å bli dyktig innenfor et spesielt fagområde og få god oversikt og forståelse for bransjen, markedet og kunden. I tillegg brytes eventuelle barrierer for kommunikasjon over landegrenser ned, noe vi mener er viktig både for intern kompetanseheving og effektiv levering av produkter og tjeneste ut til kunden og rådgivere, sier markedsansvarlig Hanne Sofie Flem i Schüco International KG, avd. Norge.