Husbok for blikkfang og storsalg

En stolt kjedesjef Dag Runar Båtvik med den nye husboken høyt hevet ble tryllet fram fra en kasse av illusjonisten Alexx Alexxander under Norgeshus-kongressen i Trondheim.

– Vi har hentet inspirasjon fra så vel Norden som Europa og den øvrige verden, sa sivilarkitekt John Birger Grytdal fra boligkjedens hovedkontor da den nye husboken på 150 sider ble nærmere presentert.

Husboken bærer tittelen ”Du bestemmer” som gir et tydelig signal om at på eneboligmarkedet på kundens tomt skal Norgeshus profilere seg som fleksible på endringer slik at kundene får bygget det huset de vil ha.

– Kunden skal ha mulighet til tilpasninger, men det må skje før byggeprosjektet starter, kommenterte markedssjef Benn Asgeir Båtvik som opplyste at målet var en å skape en dynamisk husbok som forhandlerne fortsatt ønsker å beholde.

Boligkjeden har fjernet 20 hus fra den gamle husboken. Disse flyttes over på nett slik at de fortsatt kan benyttes til inspirasjon.

Den nye katalogen kan skilte med 12 nye hus. Noen er mye ment som blikkfang. Dette gjelder særlig spektakulære Moment som gir beboerne følelsen av å bo i tretoppene. Boligen for bratte tomter står godt ut fra terrenget og åpner for utsikt fra tore vindusflater.

– Denne kommer vi ikke til å bygge mange av, men den vil skaffe Norgeshus stor oppmerksomhet, kommenterte markedssjef Båtvik som kunne melde om høy Facebook-trafikk.

Nykommeren Dråpen derimot er utviklet for å skape en storselger. Dette er en kompakt og enkel bolig som likevel er innholdsrik med sine BRA 139,9 kvadratmeter inkludert sportsbod. Boligen er også skapt for fleksibilitet slik at det skal være lett å gjøre endringer. Dråpen er plassert under kategorien ”Trygg tradisjon”, men bærer likevel preg av å ha et noe moderne uttrykk.

Du kan lese om konseptbolig-satsingen til Norgeshus i Bygeindustrien nr. 7 som kommer ut 16. mai.