Fra venstre: Geir Arild Søndenå og Lars Arvid Norekvål fra Ølen Betong, Gustaf Myhre og Francois Bonnafous fra Eiffage Norge
Fra venstre: Geir Arild Søndenå og Lars Arvid Norekvål fra Ølen Betong, Gustaf Myhre og Francois Bonnafous fra Eiffage Norge

Skal levere 122.000 kvadratmeter betongelementer til E18 Langangen Rugtved

Ølen Betong har inngått kontrakt med Eiffage Norge på leveranse av veggelementer til tunnelene på E18-prosjektet Langangen Rugtvedt i Telemark.

Publisert Sist oppdatert

Kontrakten omhandler cirka 122.000 kvadratmeter, og elementene skal produseres ved Ølen Betong sin spesialfabrikk for samferdselselement i Sveio.

De skal fraktes med ti båtlaster til et mellomlager ved Skien Havneterminal, for senere videre transport med trailere til tunnelene for montering.

For Ølen Betong betyr dette god aktivitet fremover med oppstart av produksjonen i mai i år. Leveransen skal være ferdig gjennomført til høsten i 2025.

Divisjonsleder Element, Geir Arild Søndenå, er godt fornøyd med kontrakten, og ser frem til godt samarbeid.

- Kontrakten gir positive ringvirkninger også lokalt. Vi kommer til å oppbemanne med 5-6 personer til for å gjennomføre leveransen til rett tid, sier Søndenå.

Utbyggingen av E18 Langangen Rugtvedt i Telemar skjer i regi av Nye Veier som byggherre. Prosjektet omfatter bygging av 17,5 kilometer ny E18 fra Langangen til Rugtvedt. Prosjektet bygges som firefelts vei med fartsgrense 110 km/t, og er blant Norges største pågående veientrepriser. Prosjektet består av flere tunneler, alle toløps. Den lengste er Grenlandstunnelen på 5200 meter.

Powered by Labrador CMS