Svenberg kommer fra stillingen som CMO i 24SevenOffice, og har tidligere vært markedsdirektør i BMI Norge.
– Han har bred erfaring innen markedsføringsfaget fra flere ulike bransjer, heter det i en melding fra selskapet.
– Jeg ser virkelig frem til å få Markus om bord, jeg er overbevist om at hans kompetanse og kapasitet vil styrke selskapet fremover. Markus har en utpreget evne til å se markedsføringsmuligheter og ta i bruk ny teknologi, sier Andreas Fritzsønn, administrerende direktør i de to selskapene, i meldingen.
– Glava og Saint-Gobain Byggevarer har skapt sterke merkevarer som er synonymt med kvalitet. Jeg gleder meg til å få være med på å videreutvikle disse merkevarene gjennom strategisk posisjonering, digitalisering og innsiktsdrevne beslutninger, sier Markus Svenberg.
Svenberg tiltrer stillingen 1. juni 2023, og vil inngå i ledergruppen til Fritzsønn.
- Nøkkelord
- Personalnytt
- Byggevare
- Byggevarer