Opplysningene kom frem i en børsmelding tirsdag. Der skriver Eltel at problemene strekker seg tilbake til da selskapet etablerte seg i Norge i 2013 og 2014, og legger noe av skylden på for rask opptrapping av virksomheten i Norge.
– Aldri tidligere under mine tolv år i Eltel har jeg opplevd noe i nærheten av dette, og det er helt uakseptabelt, sier administrerende direktør og konsernsjef Axel Hjärne i Eltel i børsmeldingen.
– Vi gjør nå alt for å rette opp situasjonen og sikre at ikke noe lignende skjer igjen. Vi har vedtatt umiddelbare og korrigerende tiltak, legger han til.
Hjärne forteller at de har forandret ledelsen i prosjektet, og også benytter seg av støtt fra andre deler av konsernet. De har også satt i gang en uavhengig undersøkelse av underentreprenørens rolle.
– Vi forventer at prosjektet blir overlevert til kunden i løpet av 2016, avslutter Eltel-sjefen.