Forestia fortsetter IFS-samarbeid

Byggevareprodusenten Forestia har hatt IFS Applications som sitt forretningssystem siden 1995. Selskapet velger nå å gå videre med IFS og oppgraderer til IFS Applications 7.

Forestia, som eies av Byggma ASA, er Nordens ledende sponplate-produsent til bygg- og møbelindustrien. Forestia benytter i dag IFS løsninger for økonomi, logistikk, produksjon, vedlikehold og dokumentadministrasjon. Med oppgraderingen har Forestia valgt å erstatte spesialutviklede løsninger med standard-komponenter i IFS Applications. Dette gjelder først og fremst et kundeordreregistreringssystem som nå erstattes med Configure-to-order-funksjonen (CTO) i IFS Applications. Forestia har opsjon på blant annet e-faktura og CRM-løsning fra IFS. ─ Vi ser meget positivt på at IFS utvikler systemet i tråd med kundenes behov, sier Vegar Strand, Økonomisjef i Forestia. ─ CTO-løsningen er utviklet etter best practice hos flere IFS-kunder, og vi er overbevist om at vi nå får en moderne, fleksibel løsning som vil gjøre det enklere for oss å yte enda bedre service til våre kunder. Strand forteller at så vel brukervennlighet som lave driftskostnader var utslagsgivende for at Forestia valgte å gå videre med IFS. ─ Brukervennligheten i IFS Applications 7 er vesentlig bedre enn i vår nåværende løsning. Dette er av stor betydning for så vel effektivitet som våre muligheter til å få ut flest mulig gevinster av systemet. Når vi har færre tilpasninger får vi også lavere TCO (Total Cost of Ownership), sier Vegar Strand.