Illustrasjonsfoto

Byggmax tester nye butikk-konsepter

Byggmax har vært på det norske markedet i ti år og har 34 butikker i Norge, skal nå satse på en ny strategi som blant annet innebærer testing av nye butikk-konsepter, utvidelse av produktsortimentet samt økt fokus på organisk vekst. 

- Vi skal i sommer teste et nytt konsept med “mindre” byggvarehus som vi tror kan bli interessante og aktuelle for det norske markedet. Dessuten ønsker vi å utvide vårt produktsortiment med bredere satsing på hagerelaterte produkter. Dette tester vi i sommer ut i våre varehus i Borlänge og Vellinge og noe om vi vurderer som relevante for vår varehus Norge, sier country manager for Sverige & Norge Marcus Essesjø i Byggmax Group i en pressemelding.

I henhold til den nye strategien vil Byggmax ha økt fokus på organisk vekst og ikke gjennom oppkjøp. Byggmax har de siste årene kjøpt Skånska Byggvaror og Builder men ønsker å vokse organisk. Dette innebærer åpning av flere byggvarehus i eksisterende land samt et bredere produktsortiment. Byggmax vil videreutvikle satsingen på e-handel som er en voksende del av totalomsetningen.