Markedssjef i Prognosesenteret, Adrian Ekelund, er fornøyd med å kunne presentere selskapet i ny drakt.

Prognosesenteret fornyer seg

– Som del av en intern fornyingsprosess, og for å møte de tidene vi er, og skal inn i, har Prognosesenteret nå gjennomført flere større endringer. Det handler i sin helhet om digital fornying, på flere områder samtidig, sier Adrian Ekelund, markedssjef i Prognosesenteret. 

Prognosesenteret er blitt en stor aktør innen markedsanalyse av bygg-, anlegg- og eiendomsmarkedene i Norge.

Veien frem til lanseringen skal ha bestått av mange parallelle utviklingsprosesser. Det er i hovedsak gjort vesentlige endringer innen tre områder.

– Umiddelbart vil man se at profil og logo er endret. Den nye profilen fremstår mer moderne og logoen kan tolkes på ulike måter. Logoen kan minne om en målskive, samt at vi ser både en kartmarkør og en «P», assosiasjoner vi synes passer virksomheten. Prognosesenteret har også publisert en helt ny og mer oversiktlig hjemmeside. Målsettingen har vært å tydeliggjøre de tjenestene Prognosesenteret kan bidra med på en bedre måte enn tidligere. Når du er inne på våre hjemmesider skal du forstå hva vi arbeider med, og finne den informasjonen du er ute etter, sier Ekelund.

Den kanskje største fornyelsen har skjedd på kundesidene til Prognosesenteret. I følge Ekelund er det snakk om en fornying som har vært krevende både teknisk og tidsmessig.

– Det har vært en målsetting at utvikling og digitaliseringen av kundeplattform og data/analyseleveransene skal skje i systemer som tilgjengelig gjør informasjon raskere og mer effektivt, samt at den kan implementeres i kundenes systemer om ønskelig. For flere av tjenestene vil det si at analysene har gått fra å være statiske til dynamiske. Her handler det om å være med på utviklingen og ikke minst levere det kundene våre ønsker på riktig sted, til rett tid og i de riktige formatene, sier Ekelund.

– Nøkkelordet gjennom hele prosessen har vært tilgjengelighet. Ved å fokusere på tilgjengelighet synes vi at profilen, hjemmesiden og kundesidene har fått et betydelig løft i riktig retning, legger Eklund til.