<p>Storstøpen av Øla bru på E6 Vinstra-Sjoa ble gjennomført i løpet av 23 timer. Litt raskere enn forventet (dronefoto: Andreas Varpestuen).<br></p>Dronefoto: Andreas VarpestuenDronefoto: Andreas VarpestuenDronefoto: Andreas VarpestuenDronefoto: Andreas VarpestuenDronefoto: Andreas VarpestuenDronefoto: Andreas Varpestuen

Se storstøp i Gudbrandsdalen fra fugleperspektiv

Torsdag morgen var Implenia i mål med den til nå største støpen for E6 Vinstra-Sjoa. Støpearbeidene for Øla bru tok 23 timer og det gikk med 1.500 m3 betong.

Totalt var ni betongbiler fra Betong Øst og to betongpumper på 50 og 42 meter i sving i forbindelse med støpearbeidene.

Implenia/Aurstad er hovedentreprenør for E6 Vinstra-Sjoa, men det var Implenia som har hånden på rattet for betongkonstruksjonene i prosjektet.

10 arbeidere fra Impenia gjennomførte støpearbeidene for Øla bru.

− Dette er den til nå største støpen på E6 Vinstra- Sjoa. Gjennomføringen gikk veldig bra og noe raskere enn forventet, sier anleggsleder Renathe Hagelien i Implenia til Byggeindustrien.

Hun opplyser at Frico ble benyttet som underentreprenør for brureisen, mens Armeringsservice har stått for armeringsarbeidet. Dekket, som inneholder 110 tonn armering, er også spennarmert.

Betong Øst leverte betong fra to fabrikker, både betongstasjonen på Vinstra og det mobile anlegget som også for tiden er rigget på Vinstra i forbindelse med utbyggingen av E6.