Petter Holth
Nordic Waterproofing samler produktene under ett varemerke
Nordic Waterproofing spisser satsingen mot det norske proffmarkedet, og samler produktene under det felles varemerket Mataki.
Denne artikkelen er over fem år gammel
- Samtidig er vi såpass dristige at vi har som målsetning at Mataki skal bli ledende leverandør av tettesjiktsystemer og dertil hørende produkter i dette segmentet, sier daglig leder Petter Holth i en pressemelding.
Strategiendringen ble skissert etter at Nortett AS ble en del av Waterproofing Group i 2012, og blir nå lansert.
- Mataki er et «top of the line» varemerke i Sverige mot proffmarkedet. Nå samler vi oss under samme paraply og tar steget opp i Premium-segmentet også her, sier Holth.
Selv om de har samme innpakning som i Sverige, er produktene tilpasset både regelverk og etterspørsel i det norske markedet.
Inntil nå har varemerket Nortett vært benyttet på produktene både til konsum- og proffmarkedet. Nå tas det altså grep for et klart skille.
Holth bemerker at Nortett-navnet fortsatt vil eksistere, men vil bli benyttet i konsummarkedet med et noe lettere vareutvalg.
- Også det er et viktig marked på grunn av stort volum, sier han.