Det er denne kulverten kommunen mener bygget for høy. Den nye Follobane-traséen går i en 600 meter overbygd kulvert under deler av Middelalderparken som kobler seg Kongshavntunnelen på cirka 1,4 kilometer. Sporene som går gjennom betongkulverten og Kongshavntunnelen ble tatt i bruk i sommer. Foto: Bane Nor
Det er denne kulverten kommunen mener bygget for høy. Den nye Follobane-traséen går i en 600 meter overbygd kulvert under deler av Middelalderparken som kobler seg Kongshavntunnelen på cirka 1,4 kilometer. Sporene som går gjennom betongkulverten og Kongshavntunnelen ble tatt i bruk i sommer. Foto: Bane Nor

Kommunen mener Follobane-kulvert er bygd for høy: – Mulig ulovlig forhold

Plan- og bygningsetaten i Oslo mener Bane Nors nybygde betongkulvert for Follobanen og Østfoldbanen ved Oslo S er for høy. Noen steder skal avviket være så stort som 1,5 meter.