Avviser «innsamling» til Bjørvika
- Det er heilt uaktuelt å starte innsamlingsaksjon frå dei andre fylka for å finansiere kostnadsauken for tunnel i Bjørvika, seier Petter Løvik, leiar i Stortingets samferdselskomite til Sunnmørsposten.
Denne artikkelen er over ti år gammel.
Løvik skjønar godt at ordførarar og politikarar elles på Nordvestlandet er uroa over rykta om dramatisk kostnadsauke for vegprosjektet rundt operaen i Bjørvika. Men Løvik er heilt klar: - Eit eventuelt vegprosjekt i Bjørvika skal ikkje gå ut over dei andre fylka. Det er heilt uaktuelt å starta nokon slags innsamlingsaksjon frå resten av landet for å putte ein milliard kroner ekstra i kvikkleira i Bjørvika. Nettopp dei vanskeleg grunnforholda rundt operatomta, og det faktum at vegtilkomst ville bli vanskeleg, var ei av årsakene til at Høgre i si tid sa nei til Bjørvika og ja til Vestbanen. No vert det snakka om ein milliard kroner i ekstrakostnad. Vi veit heller ikkje om dette er nok, seier Løvik. Som leiar i Samferdselskomiteen på Stortinget lovar han å gjere sitt for å følgje dei handlingsprogramma som er utarbeidde rundt om i fylka. - Det ligg mange gode prosjekt rundt i landet og ventar på å bli realiserte. Av den grunn er det uaktuelt for meg å ta ein milliard frå dei ordinære vegløyvingane og putte inn i Bjørvika-prosjektet. Regjeringa har gjennom Sem-erklæringa lova 600 millionar kroner ekstra pr. år i fireårsperioden til vegbygging. Vi slit sterkt for å få til dette, men klarar vi det, er det mi klare haldning at også desse ekstramidlane skal kome heile landet til gode, seier Løvik. Meldinga frå leiaren i Samferdselskomiteen går ut på at Oslo må tenkje alternativt for å nå måla sine: -Dersom Bjørvika framleis er tomt for operaen, må Oslo til liks med andre delar av landet finne seg i å bruke kreative metodar for å finansiere meirkostnaden til vegprosjektet. Bompengar, spleiselag og bidrag frå næringslivet er slett ikkje uvanleg i distrikts-Norge, og bør difor vere aktuelt også i Bjørvika, seier Løvik.