Det skriver Fischer i en pressemelding onsdag.
Morten Bredesen har, ifølge meldingen, jobbet med norsk og nordisk byggevarehandel i over 30 år.
– Vi beveger oss i en nervøs bransje, men desto viktigere er det å ta en posisjon i markedet med et ønske om å skape vekst. Fischer er et veldig spennende europeisk selskap med en produktportefølje som er helt eksepsjonell. Med egen produksjon i Europa har vi mulighet til å eie hele prosessen, fra tanke til ferdig produkt. Vi har derfor et utrolig stort potensial på det norske markedet, sier Bredesen.
Han forteller at han ønsker å jobbe for en kontrollert vekst, men at målet er å bli blant de tre største innen festemidler i Norge.
– Fischer har over 16.500 forskjellige artikler, med god kvalitet og innovative egenskaper. Men det handler likeså mye om å gi kunden en grunn til å kjøpe produktet, og det er her salgskulturen kommer inn. «Give me a reason to buy» er det jeg pleier å si, og det skal vi jobbe med, sier han.
Administrerende direktør i Fischer Nordic, Niels Kold Nielsen, sier han har stor tro på at Bredesen vil spille en sentral rolle i et felles nordisk samarbeid.
– Morten forstår Fischer-konseptet, hva vår brede produktportefølje kan gjøre, og han er enormt ambisiøs. Han vil derfor være en sentral figur i vårt nordiske set-up, og blir avgjørende for at vi skal nå våre ambisiøse vekstplaner, sier Nielsen.
- Nøkkelord
- Bygg
- Personalnytt
- Byggevare
- Byggevarer