Omsetningsøkningen fra 2017 har sammenheng med økt aktivitet innenfor maskinelt sporvedlikehold og i datterselskapet RailCom AS.
- Jeg er veldig godt fornøyd med resultatet Baneservice leverer for 2018. Året var preget av lavere aktivitet i markedet og færre prosjekter å regne på enn forventet. Vi sikret oss likevel bra aktivitet gjennom å vinne store og viktige prosjekter for Baneservice, som ballastrensing og fornyelse av kjøreledning på Kongsvingerbanen. En god prosjektportefølje i bunn, høy kompetanse og stor innsats av våre ansatte, og en moderne og effektiv maskinpark er viktige årsaker til at resultatet for 2018 ble så bra, sier administrerende direktør i Baneservice AS Ingvild Storås i en pressemelding.
2017 var et år uten fraværsskader i Baneservice, i 2018 hadde konsernet dessverre skader med fravær, men heldigvis var ingen av disse alvorlige. Vårt mål er at ingen skal skade seg på jobb i Baneservice og vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss innen HMS. Det er derfor gledelig at vi i 2018 satte rekord i antall innmeldte hendelser, legger Storås til.
Mot slutten av året vant Baneservice prosjektet Ler kryssingsspor som er selskapets første store totalentreprise. Baneservice går inn i 2019 med den høyeste ordrereserven i selskapets historie.