Bygg.no

Meny
Hva leter du etter?
Tips oss
Les Byggeindustrien digitalt
  • Bygg
  • Anlegg
  • Eiendom
  • Arkitekter
  • Rådgivere
  • Byggevarer
  • Øvrige Øvrige
    • Anleggsmaskiner
    • Betong
    • Bil
    • Bolig
    • Bygg Reis Deg
    • Byggedagene
    • Byggejus
    • Energi
    • HMS
    • Personalnytt
    • Produkter
    • Tre
    • Stål
    • Forbruker
    • Byggeprosjekter
  • A til Å
  • Byggedagene
  • Bygg Reis Deg
  • Hage
  • Byggenæringens kalenderByggenæringens kalender
  • Meld deg på vårt nyhetsbrev
  • Nyheter på din side
  • Tips til redaksjonen
  • Kontakt oss

Besøksadresse
Stensberggaten 27
0170 Oslo

Postadresse
Postboks 6831, St. Olavs plass
0130 Oslo

Telefon
+47 23 70 95 00

Les Byggeindustrien digitalt
  • Anleggsmaskiner
  • Betong
  • Bil
  • Bolig
  • Bygg Reis Deg
  • Byggedagene
  • Byggejus
  • Energi
  • HMS
  • Personalnytt
  • Produkter
  • Tre
  • Stål
  • Forbruker
  • Byggeprosjekter
Les siste digitalutgave Les Byggeindustrien digitalt
Mest lest Ledigestillinger Bygge-prosjekter

Byggmakker vant Retailpris

Publisert: 04.05.2012 00:50. Sist endret: 27.11.2013 21:21.

I forbindelse med årets Retailforum gikk Byggmakker og samarbeidspartner Hyper av med seieren i kategorien internmotivasjon og innsalgsaktiviteter.

  • Ett år med krav om kvinnegarderober: Frida (18) fikk eget toalett og skifteplass etter pausefleip

  • Én prosent av 1.800 rørleggere i kjedene hun leder er kvinner: - Vi kan ikke gjøre jobben alene

  • NTP-lekkasjene kommer tett

  • Innlegg: Kvinneperspektiv er god butikk for bransjen

Nettleder

NTP-lekkasjene kommer tett

Les også:

  • Nå skal det bli nye baner
  • Utnytt muligheten!
  • Boligprisene fortsetter rett oppover
  • Viktig dag for næringens fremtid
  • Koronaen utfordrer
Flere ledere

Siste gjestekommentarer

Kari Sandberg

«Entreprenørene vil ha strengere miljøkrav»
Les mer

Les også:

  • Kunstig intelligens kan effektivisere arbeidet i byggebransjen - også ute på byggeplassen
    Bjørn Røsten
  • Bygningsanatomi og endringsdyktighet
    Jan Eldegard Hjelle
  • Innlegg: For en grønn omstilling i byggenæringen må alle med
    Ann-Kristin Ytreberg
  • Byggenæringen trenger kompetanse om eksisterende bygningers anatomi som grunnlag for ombygging og god bygningsforvaltning
    Svein Bjørberg
  • Å skifte vinduer er effektiv energi- og klimapolitikk
    Hilde Widerøe Wibe
Flere gjestekommentarer

Siste nyheter

  • Ett år med krav om kvinnegarderober: Frida (18) fikk eget toalett og skifteplass etter pausefleip
  • Én prosent av 1.800 rørleggere i kjedene hun leder er kvinner: - Vi kan ikke gjøre jobben alene
  • NTP-lekkasjene kommer tett
  • Innlegg: Kvinneperspektiv er god butikk for bransjen
  • Entrack Utleie kjøper Xtraflex Maskinutleie
  • Kvinnedagen 2021: – Pandemien har kastet flomlys på kjønnsdelt arbeidsmarked
  • 31 konkurser i uke 9
  • Nakstad: Trolig nye tiltak i skolene fra neste uke
  • Selger eiendom i Gøteborg
  • Ny flyplass i Nordland får milliarder
Gå til arkiv

Byggeprosjekter

Valle View

Flere prosjekter

  • Ensjø Torg
  • Strandvegen Hage
  • Elias Smiths Plass
  • Ladebyhagen bt 4
  • Volmax Ringsaker
  • Elvebredden Park
  • Storgaten Terrasse
  • Håmyra bustadfelt
  • Strinda Hageby bt 5-6
  • Jessheimbadet
  • TROX Auranor
  • Mosenteret og Sentrum Terrasse
  • Stjørdal helsehus
  • Oppdal Innovasjonssenter
Flere prosjekter

Siste kontrakter

LNS sikret seg nytt prosjekt på Færøyene

Flere kontrakter

  • Nye grep skal gjøre Jessheim sentrum mer attraktivt
  • Igang Totalentreprenør bygger Paradis Brygge
  • GK fikk rekordkontrakt på Regjeringskvartalet
  • HENT bygger for Entra i Trondheim
  • Disse skal utrede fremtidens fergeterminalstruktur i Oslo
  • Spordrift oppgraderer og renoverer på Nordlandsbanen
Flere kontrakter

Bildekaruseller

  • Åpnet kontor-laboratorium i Trondheim

  • Her bygger de verdens første 3D-printede skole

  • Grunnstein er lagt for Ravinen i Fjerdingby

Vis flere bildekaruseller

Byggenæringens kalender

Dato Aktivitet
31.08 Byggedagene 2021
08.09 Vi Bygger Bergen 2022
Vis flere arrangementer

Siste fra Bygg-TV

  • Markerte anleggsstart for ny vannforsyning Oslo

  • Skanska med 110-års medlemskap i NHO

  • Erna Solberg kjører elektrisk tippbil

Vis flere videoer

Tips oss

facebook twitter linkedin mail print

Av: email authorByggeindustrien

– Vi er utrolig stolt over denne prisen, ikke minst fordi vi så tydelig har fått dokumentert at kompetanseheving lønner seg. For oss som jobber i et sterkt konkurransepreget marked, er dette en stor inspirasjon, sier prosjektlederne Jorunn Birkeland og Per Anders Ruud i Byggmakker Norge.

Bakgrunnen for at Byggmakker tok hjem gullet er kampanjen ”Kunnskapsreisen”. Den hadde som målsetting å øke kompetansen til særlig selgerne på de viktigste produktene og løsningene som Byggmakker selger i sine varehus.

– Med de viktigste leverandørene våre som samarbeidspartnere ble det gjennomført 15 kunnskapsepisoder, fordelt over hele 15 uker. Over 600 ansatte meldte seg på. Kampanjen inneholdt også konkurranser, siden mange i bransjen er svært konkurranseorientert. Dette ble utnyttet gjennom å lage en vennskapelig kappestrid, og med premier til de beste. Gjennom kick-off, oppdateringer på intranett, butikkbesøk og kåring av ukesvinnere ble det skapt en bølge av engasjement gjennom hele Norge, sier de ansvarlige for prosjektet Jorunn Birkeland og Per Anders Ruud.

Kampanjens omfang
Ifølge Birkeland ble kampanjen lansert på en kick-off i februar. Her deltok ca 100 varehus. I forkant engasjerte kampanjen så mange varehussjefer som mulig, og alle ble oppfordret til å stille med et lag. Gjennom internmarkedsføring på intranett ble også mange lag engasjert. Fra starten av var det 114 lag påmeldt. I forhold til målgruppen, Proff-selgere, var dette en svært høy andel av de totale.

Resultater
I følge juryen som kåret Byggmakker til vinner kan kampanjen vise til meget gode resultater på deltagelsen. Den har også bidratt til å styrke selskapets omdømme og salg.

- Å delta i «Kunnskapsreisen» var frivillig, men likevel gjennomførte 85 prosent av de ansatte alle 15 episodene, og som er totalt 4000 timer med opplæring. De 20 beste lagene i Kunnskapsreisen økte salget med fire prosent mer enn landsgjennomsnittet fra 2010 til 2011. Av de som økte omsetningen sin mest fra 2010 til 2011 var 8 av 10 varehus også på topplistene i Kunnskapsreisen. Responsen vi har fått på «Kunnskapsreisen» har vært overveldende. Graden av engasjement er høy, og deltakerne sier at denne måten å lære på er svært god. Kombinasjonen av e-læring, konkurranse, lagarbeid, og butikktrening er helt klart her for å bli, sier Per Anders Ruud.

Nøkkelord:

Byggematerialer, Byggevarer
 

Ett år med krav om kvinnegarderober:
Frida (18) fikk eget toalett og skifteplass etter pausefleip

 

Én prosent av 1.800 rørleggere i kjedene hun leder er kvinner:
- Vi kan ikke gjøre jobben alene

 

31 konkurser i uke 9

 

Vegvesenet om tapet av E16 Ringeriksbanen :
– Tar det til etterretning

Annonsørinnhold
 

Vil bli kvitt sinkestempelet
- lanserer bygge-bransjens TED-talks


Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet © Byggeindustrien

Bygg.no
  • Besøksadresse

    Stensberggaten 27,
    0170 Oslo

    Postadresse

    Postboks 6831, St. Olavs plass
    0130 Oslo

    Telefon

    +47 23 70 95 00.
  • Sjefredaktør

    Arve Brekkhus
  • Nyhetsredaktør

    Frode Aga
  • Redaksjonssjef nett

    Christian Aarhus
  • Salgssjef

    Kirsten B. Thorkildsen
  • Annonsesalg nett

    Geir Larsen

Tips til redaksjonenredaksjonen@bygg.no

Byggeindustrien arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk

Om informasjonskapsler (cookies)

Vilkår for bruk av videoinnhold

Fagpressen