– Det blir enklere og mer slagkraftig med DnB, Den norske Bank, sier informasjonsdirektør Thomas Midteide i DnB NOR til E24.no.
Navneendringen skal formelt godkjennes i styrende organer i løpet av kort tid, og vil bli innført fra nyttår. Bankkonsernets mål er å kun ha én merkevare. Det betyr at man må se etter DnB-logoen også når man leter etter Postbanken eller Vital Forsikring.
– Vi har sett på hele merkevarestrukturen vår, og det er veldig mange forskjellige merkevarer. Vi har veldig sterk tro på å samle all kraften vår i én merkevare, sier Midteide.
Han sier navneskiftet ikke vil være i nærheten av like kostbart som da Statoil rullet ut sin nye logo med en prislapp på 200 millioner kroner. Men DnB NOR-logoen er utvilsomt klar for utskiftning, mener han.
– Nå har vi hatt den grafiske profilen vår siden fusjonen mellom DnB og Gjensidige NOR, så den er nok moden for revitalisering.
Daværende DnB fusjonerte med Gjensidige NOR i 2003. Dermed var det duket for det nåværende navnet.
DnB NOR og Postbanken ble slått sammen i 2010 etter å ha vært del av samme konsern siden 1999. I løpet av 2011 vil merkenavnet Postbanken forsvinne og kundene bli overført til DnB NOR.
- Nøkkelord
- Næringsliv
- Forbruker