Årets leverandører

I forbindelse med Byggmakkerforum 2009 ble prisen for årets leverandører kåret.

I et år som har vært spesielt utfordrende for byggevarebransjen, ble prisen en spesiell oppmuntring til vinnerne Bostik, ArcellorMittal og Isola.

Kriteriene for å bli valgt som årets leverandør har vært tilbakemeldinger på; oppfølging, hvordan leverandørene bistår i proffmarkedet sammen med Byggmakker, konkurransedyktige priser, pålitelig levering, reklamasjonsbehandling, kompetanse og kvalitet på produktene. – Det er knallharde kvalitetskrav knyttet til å bli årets leverandør hos Norges største byggevarekjede. Når de oppfyller kravene og samtidig bidrar til å gjøre det enklere for våre kunder, fortjener de å få honnør for innsatsen, sier kommersiell direktør Øystein Hagen.

Bærekraftig innovasjon

I gruppen årets leverandør liten klasse (omsetning <20 mill), gikk selskapet Bostik av med seieren. – Utrolig hyggelig å få en slik pris og ikke minst en viktig vitamininnsprøyting internt. Dette er en klar anerkjennelse for den jobben vi gjør og ikke minst en bekreftelse på at vi har gjort noe riktig. Det har vært et tøft år, men vi tok tidlig grep og gjorde noen tydelige prioriteringer. Vi har blant annet fokusert veldig på å levere bærekraftige og innovative løsninger for våre kunder, både når det gjelder pris og produkter. Byggmakker har tydeligvis satt pris på dette siden de har blitt en enda større kunde hos oss, sier daglig leder Per Morten Ødegård i Bostik.

Kunnskap og kompetanse

ArcelorMittal gikk av med seieren i mellomstor klasse (omsetning 20-50 mill). – Dette er en pris til alle våre ansatte og som med kunnskap og kompetanse i bunnen har stått på dette året for å levere. Byggmakker er vår største kunde og som vi bruker mye tid på. Når de ringer, så setter vi virkelige hjulene i gang for å levere. Da er det ekstra hyggelig å få den positive tilbakemeldingen som ligger i denne prisen, sier salgssjef Christian Rudi Andersen i ArcelorMittal.

Jobbe konseptuelt

I stor klasse (omsetning >50 mill) gikk prisen til Isola. – Det er ikke til å legge skjul på at timingen kunne ikke vært bedre for en slik pris. Det har vært et spesielt tøft år og da har det vært veldig inspirerende internt å få denne prisen. Det viser at man kan få til noe, selv i tøffe tider. I tillegg synes vi det er hyggelig at Byggmakker åpenbart setter pris på at vi tenker langsiktig og jobber konseptuelt. Arbeidet med takkonseptet har derfor passet veldig bra med vår egen tenkning, og jeg tror det er en viktig grunn til at vi har et så godt samarbeid, sier markedsdirektør Carl-Erik Nordberg i Isola.