Bolig på klagetoppen

Bolig topper klagestatistikken til Forbrukerrådet.

Denne artikkelen er over ti år gammel.

Bruktbilkjøp, IT, mobil og bolig topper klagestatistikken for Forbrukerrådet. Spesielt volder bolig hodebry for norske forbrukere.

Nær 12.500 telefonhenvendelser til Forbrukerrådet i fjor gjaldt utleie, salg, oppføring og oppussing av boliger.

Men bruktbil ligger ikke langt etter. Nær 10.000 henvendelser gjaldt bruktbil.

– Folk er fortsatt altfor naive og blåøyde når de kjøper bruktbil. Vårt råd er: krev tilstandsrapport fra selgeren. Og sørg for skriftlig kontrakt som sier hva dere er blitt enige om, sier direktør Erik Lund-Isaksen. Onsdag presenterte han Forbrukerstatistikken 2007.

Samlet mottok Forbrukerrådet i fjor 130.000 klager, omtrent som året før.

Powered by Labrador CMS