Geir Syversen og Runar Didriksen

Byggmakker med nye Fiks Ferdig-avtaler

Byggmakker utvider nå konseptet Fiks Ferdig med strategisk samarbeidsavtale med både elektriker-kjeden Elfag og håndverkspartneren Recover Nordic.

- Med disse to avtalene kan vi nå formidle elektrikertjenester og tilby håndverkertjenester når våre egne proffkunder har fullt belegg, sier Runar Didriksen, salgssjef Retail i Byggmakker Handel AS i en pressemelding.

Elfag er landets største og mest kjente elektrikerkjede med over 130 lokale virksomheter over hele landet.

– Vi er en landsdekkende kjede på linje med Byggmakker og har ambisjoner om å vokse ytterligere. For oss passer en avtale med Byggmakker som hånd i hanske med de planene vi har for å ta en større del av forbrukermarkedet. Vi merker at nordmenn er verdensmestere i oppussing. Elektro utgjør en stor del av oppussingsprosjektene og mange ønsker vår hjelp til å få ting gjort både pent og forskriftsmessig. Vi har derfor stor tro på konseptet Fiks Ferdig som Byggmakker har utarbeidet, og at det vil gi oss flere arbeidsoppdrag, sier kjedeleder Geir Syversen i Elfag.

I perioder har Byggmakker opplevd at avtalekalenderen og oppdragene til proffkundene er så store at de ikke klarer å ta imot flere oppdrag. For å være sikker på byggevarehusene kan levere de tjenestene som Byggmakker-kjedene har annonsert, har de nå inngått en egen avtale med håndverkspartneren Recover.

– De er Nordens største sanerings- og håndverksselskap med over 50 avdelinger og 600 ansatte spredd over hele Norge. Vi har allerede en storkundeavtale med Recover, men nå har vi inngått en egen strategisk samarbeidsavtale knyttet til Fiks Ferdig. Selskapet skal først og fremst ta «toppene» og særlig oppdrag som tak, dør, vindu og til dels kjøkken, sier Didriksen i Byggmakker.

– Avtalene med Elfag og Recover en del av vårt kontinuerlige arbeid med å videreutvikle konseptet Fiks Ferdig. Vi har til nå inngått avtaler med samarbeidspartnere som gjør at vi kan tilby både snekkere, malere, gulvleggere, rørleggere og elektrikere. På den måten gjør det vi enklere for våre forbrukerkunder å få jobben gjort. I tillegg gjør vi det attraktivt for proffkundene våre å bruke våre varehus, siden vi kan formidle både oppdrag og samarbeid med andre håndverkere, sier Didriksen.