Foto: Lean Logistikk

God start for Lean Logistikk

Nystartede Lean Logistikk kan se tilbake må et godt første halvår, og har allerede nådd et av målene sine.

– Ved årsskiftet satt vi oss et hårete mål. Vi ønsket å skape forbedringer for 30 millioner for våre kunder. I disse valgtider var dette slett ikke «valgflesk». Vi kan nå bekrefte at målet ble innfridd før sommeren. Gratulerer, til våre kunder som er blitt mer lønnsomme og ikke minst effektivisert sin virksomhet, sier May Rita Heggelund, Gaute Hørlyk og Henrik Hansen i en pressemelding.

Hansen er ny partner i Lean Logistikk. Han kommer fra jobben som logistikksjef i Saint-Gobain Byggevarer as (Weber og Leca).

- Vi styrker med dette vår kompetanse ytterligere innenfor byggebransjen. I tillegg har han med seg solid kunnskap fra ettermarkedet i bilbransjen og helsesektoren. Henrik har lang og variert erfaring innenfor alle deler av logistikkprosessen, skriver de i meldingen.

De mener at det å se nærmere på verdikjeden er et godt utgangspunkt for å finne forbedringsområder i en bedrift, og logistikkprosessen går tvers igjennom hele bedriften og er i berøring med alle andre prosesser. Deres analyser starter i denne prosessen, men de ser ofte at forbedringstiltakene dukker opp i andre avdelinger. Ved å skape god flyt og forbedre alle eller flere ledd i prosessene har vil de skape gode resultater for sine kunder. Lean metoden gjør at forbedringene realiseres raskt, på en varig måte og med god involvering av de ansatte i organisasjonen.

- Med ny energi, i kraft av Henrik Hansen, som «spiss» på laget vil vi kunne hjelpe nye og gamle kunder med enda flere forbedringsprosjekter. Her vil økt fokus på digitalisering bidra til at nye forretningsmuligheter ser dagens lys avslutter Lean Logistikk-partnerne.