Grunnerverver Bodø

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region nord
FylkeNordland
StedBodø
Søknadsfrist04.04.2016

Det er ledig stilling som grunnerverver ved Ressursavdelingens eiendomsseksjon, med hovedarbeidsområde i Nordland. Kontorsted er Bodø. Under spesielle forutsetninger kan det være aktuelt å vurdere andre kontorsteder.

Seksjonen har ansvar for erverv av grunn og rettigheter for bygging og drift av riks- og fylkesveger. Videre har seksjonen ansvar for oppmåling og forvaltning av de arealer som eies av etaten. Eiendomsseksjonen har 26 ansatte fordelt på kontorer i Bodø, Tromsø, Mosjøen og Vadsø, og har et stort og kompetent eiendomsfaglig miljø. Det er utstrakt samarbeid både internt i etaten, og med kommunale og fylkeskommunale instanser.

Arbeidsoppgaver:

  • Grunnerverv, herunder minnelige forhandlinger, forberedelse og bistand ved gjennomføring av skjønn.
  • Generell eiendomsforvaltning.
  • Deltakelse i prosjektgrupper for utbyggingsoppgaver.

Stillingen byr på selvstendige og utfordrende oppgaver, og innebærer tverrfaglig samarbeid innad i etaten og utad mot andre offentlige organ. Grunnerververen er bidragsyter i hele prosessen fra oppstart planarbeid til ferdigstillelse anlegg. Det meste av erverv forventes løst i minnelighet, og evne til god kontakt med private grunneiere er av stor viktighet. Det må påregnes en del reisevirksomhet innen regionen.

Kvalifikasjonskrav mv:

Det kreves universitetsutdanning på masternivå. Primært ønsker vi oss master i jordskiftefag/eiendomsfag, men også juridiske fag, relevante landbruksfag eller relevante økonomiske fag er aktuelle. Annen relevant utdannelse og lang, relevant praksis og gode personlige forutsetninger kan kompensere for utdannelseskravet.

Søkere må ha førerkort i klasse B.

Egenskaper som vil bli vektlagt:

  • Utadvendt og omgjengelig, samt evne til å ta initiativ.
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne (arbeidsspråket er norsk).
  • Gode evner til samarbeid og til å arbeide målrettet, systematisk, ryddig og selvstendig innenfor regelverk og andre rammer.

Stort engasjement, gode strukturer og faglig utvikling
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og godt fagmiljø som jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.

Vi tilbyr også disse godene:

  • Godtgjørelse etter statens regulativ ved tjenestereiser.
  • Fleksitid og gode ordninger for avspasering.
  • Etatsskoler og gode muligheter for faglig påfyll.
  • Pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse.

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk.

Flere opplysninger om stillingen kan fås hos seksjonsleder Trond Dalhaug, tlf 75 55 28 43 eller 950 71247, eller e-post trond.dalhaug@vegvesen.no.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss. For stillingen gjelder en prøvetid på seks måneder.

Vi benytter et internettbasert søknadssystem og ber derfor kandidater om å registrere søknad m/CV elektronisk via (Søk denne stilling) på denne siden. Det gjøres oppmerksom på at opplysninger om en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.

Attester og vitnemål vil vi etterspørre senere i forbindelse med et eventuelt intervju.

Søk på stillingen her

Vis flere stillinger: